بازار دیجیتال- سفر در فرهنگ ما ایرانیان ریشه‌ای قدیمی دارد، اما هنوز در برنامه‌ریزی برای سفر از روش‌های قدیمی استفاده می‌کنیم و از تکنولوژی‌های روز در این خصوص چندان بهره نمی‌بریم.

این درحالی است که بسیاری از مصادیق برنامه‌ریزی سفر هم‌اکنون به صورت آنلاین قابل انجام است، به طور مثال، تهیه بلیت هواپیما، قطار و رزرو هتل‌های داخلی از امکاناتی است که به تازگی عرضه شده و مورد استقبال کاربران نیز قرار گرفته است. در حال حاضر آژانس‌های مسافرتی گوناگونی در این حوزه فعالیت می‌کنند.
در این بین، آژانس مسافرتی شهرزاد از اولین پیشگامانی بوده است که با راه‌اندازی سایت www.BerimSafar.com‏، قسمت دیگری از نیاز‌های مسافران را بر طرف ساخته است. با امکانات متنوعی که در این سایت برای جست‌وجوی هتل قرار داده شده است کاربران می‌توانند از تنوع هتل‌های قابل رزرو در تاریخ موردنظر در کشور مقصد استفاده کرده و بهترین گزینه را با توجه به شرایط، امکانات و به صورت کاملا آنلاین و بدون نیاز به پیگیری و یا انتظار جهت تایید توسط آژانس‌ها، رزرو کنند. در این سایت برای رزرو هتل‌های بین‌المللی نیاز به هیچ کارت اعتباری و ارزی بین‌المللی نیست و تنها کافی است از کارت‌های بانکی عضو شتاب استفاده شود. گردانندگان این سایت مدعی هستند که به خاطر تنوع در انتخاب، قیمت‌های مناسب و آنلاین بودن تمامی مراحل رزرو می‌توانند به نهادینه کردن فرهنگ رزرواسیون آنلاین در ایران کمک کنند.