مایکروسافت و ال جی یادداشت تفاهمی را امضا کرده‌اند تا فن‌آوری سه‌بعدی را به‌صورت متقابل ترویج کنند. به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این قرارداد ابتدا شامل توافق برای فروش تلویزیون سه‌بعدی جدید شرکت ال‌جی به همراه کنسول بازی ایکس باکس ۳۶۰ مایکروسافت در کره جنوبی می‌شود و این توافق ممکن است در آینده به کشورهای دیگری نیز گسترش یابد.

به نظر می‌رسد که مایکروسافت همانند اقدام مشابه سونی برای پلی‌استیشن ۳، به‌روزرسانی میان‌افزاری را برای افزودن پشتیبانی از سه‌بعدی در ایکس باکس ۳۶۰ عرضه کند و جزئیات بیش‌تر در این زمینه در نمایشگاه بازی E۳ که ماه آینده در لس‌آنجلس برگزار می‌شود، اعلام خواهد شد. سه‌بعدی عرصه نبرد مهم بعدی برای شرکت‌های بازی است. سونی ارتقای نرم‌افزاری را برای پلی‌استیشن ۳ عرضه کرده که امکان اجرای بازی‌های سه‌بعدی در این کنسول بازی ویدئویی را میسر می‌کند، در حالی که نینتندو اعلام کرده کنسول بازی دستی DS۳ را عرضه خواهد کرد که به افراد امکان می‌دهد بدون استفاده از عینک ویژه، بازی سه‌بعدی انجام دهند.

هر دو شرکت سونی و مایکروسافت با سیستم‌های بازی حسی جدیدشان رقابت مستقیمی را با نینتندو دارند؛ کنترل بازی Move پلی‌استیشن سونی شبیه Wii نینتندو بوده و از کنترل از راه دور عصایی شکل برای کنترل حرکات صفحه استفاده می‌کند. اما سیستم ناتال مایکروسافت با استفاده از یک دوربین تعبیه شده برروی دستگاه، حرکات اشاره بازیکنان را شناسایی و آنها را به حرکات مورد نظر در بازی تبدیل می‌کند.