پخش سه‌بعدی 25بازی جام‌جهانی فوتبال

بازار دیجیتال- شرکت بازرگانی ایران، نماینده و توزیع کننده رسمی محصولات صوتی و تصویری سونی در ایران، روز پنج‌شنبه در سالن همایش‌های صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، برنامه‌های خود را به منظور تسریع در ارائه سری محصولات سرگرم‌کننده سه بعدی به مشتریان در سال ۲۰۱۰ اعلام کرد. مهدی ساعتچی، مدیر عامل این شرکت در این نشست خبری بر تعهد این شرکت در ارائه بالاترین سطح سرگرمی‌های خانگی که با نیازمندی‌های خانواده‌های امروزی هماهنگ بوده و در تعامل با جدیدترین پیشرفت‌های تکنولوژی سه بعدی باشد تاکید کرد. همچنین اسامو میورا، مدیر عامل شرکت سونی گلف با اشاره به جایگاه و قدرت سونی در زمینه ارائه محصولات سه بعدی گفت، نه تنها این شرکت از گسترده‌ترین طیف محصولات الکترونیکی برخوردار است، بلکه دارای مجموعه‌ای کامل از محصولات و تجهیزات حرفه‌ای برای تولید مضامین سه بعدی با کیفیت بالا برای تولیدکنندگان فیلم‌های سینمایی و رسانه‌های تصویری است.

به گفته وی، سونی قادر است سیستم کامل سونی را از لنز تا تجهیزات داخل اتاق نشیمن ارائه دهد.

مدیر عامل شرکت سونی گلف افزود، سونی در نظر دارد در سال ۲۰۱۰ جادوی سه بعدی را توسط فیلم و رویدادهای ورزشی کاملا به صورت سه بعدی مستقیما به خانه مصرف‌کنندگان بیاورد. وی سونی را خالق تکنولوژی ۳D معرفی کرد و گفت: در این زمینه این شرکت به سایر کمپانی‌ها آموزش می‌دهد.

همچنین کوجی ایشیکاوا، مدیر منطقه‌ای شرکت سونی گلف دفتر نمایندگی ایران گفت، محصولات سه‌بعدی از لحاظ استراتژیک برای ما بسیار با اهمیت هستند و ما متعهد هستیم که نقش عمده و اساسی را در زمینه محصولات سرگرم‌کننده خانگی سه بعدی ایفا کنیم. وی افزود: سونی با معرفی محصولات الکترونیکی سازگار با تکنولوژی سه‌بعدی در سال جاری، کاربران را قادر می‌سازد تا از مضامین سه بعدی در خانه خود لذت برند که این محصولات در حال حاضر شامل تلویزیون LCD براویا سازگار با تکنولوژی سه بعدی و دیسک بلوری سازگار با سیستم‌های سینمای خانگی و دوربین‌های دیجیتال سازگار با تکنولوژی سه بعدی است. این شرکت از اعلام قیمت تلویزیون‌های سه بعدی این برند خودداری کرد، ولی قیمت عینک‌های مخصوص تماشای تصاویر سه بعدی را حدود ۱۵۰ دلار اعلام کرد. البته هر تلویزیون همراه با یک عینک به فروش می‌رسد. این شرکت همچنین در پاسخ به این سوال که با توجه به اینکه توجه مصرف‌کنندگان به تلویزیون‌های LCD معطوف است و با این تفاسیر چه پیش‌بینی از بازار ۳D در ایران دارید گفت، تلاش ما براین است تا این تلویزیون‌ها را با قیمتی به بازار عرضه کنیم که تمام مردم توان خرید آن را داشته باشند. همچنین این شرکت اعلام کرد که سال ۲۰۱۵ زمان مرگ تکنولوژی آنالوگ است و بازار خواه یا ناخواه باید به سمت تکنولوژی‌های جدید برود.

این شرکت همچنین از اخذ مجوز برای ضبط و پخش ۲۵ بازی فوتبال جام‌جهانی به صورت ۳D روی دیسک‌های بلوری خبر داد و گفت این فیلم‌ها پس از جام جهانی، وارد بازار خواهد شد. همچنین وعده حضور تلویزیون‌های ۳D سونی به ایران در ماه آگوست داده شده است.