کتاب «به دنیای اپل مکینتاش خوش آمدید» با فضای تصویری- آموزشی، برای کاربران فارسی زبان محصولات اپل منتشر شد. در سال‌های اخیر با استقبال کاربران ایرانی از دستگاه‌های اپل، سوالات زیادی در مورد محاسن و معایب این دستگاه‌ها ایجاد شده که منابع آموزشی محدود در زبان فارسی نیازهایشان را برطرف نمی‌کرد و جای خالی یک مرجع آموزشی کامل برای آشنایی با این محصولات و نحوه استفاده از آنها احساس می‌شد.کتاب «به دنیای اپل مکینتاش خوش آمدید» قبل از خرید با کاربر همراه می‌شود و در معرفی دستگاه‌های اپل و سیستم‌عامل مکینتاش با توجه به نوع استفاده و نیاز کاربر ایرانی، به وی کمک می‌کند تا دستگاه مناسبی را انتخاب کند.در فصل اول تا سوم این کتاب، قسمت‌های مختلف سیستم‌عامل مکینتاش و راه‌اندازی اولیه آن با بیانی ساده و شیوا آموزش داده شده است.فصل‌های دیگر این کتاب شامل معرفی و آموزش نرم‌افزارهای کاربردی مکینتاش، راهنمای استفاده از زبان فارسی، نصب ویندوز روی رایانه‌های اپل و مطالبی درباره ارتباط با اینترنت و مباحث مربوط به امنیت و کاربرد لوازم جانبی اپل است.فصل آخر کتاب نیز به مشکلات احتمالی و راه‌های رفع آن مشکلات پرداخته است.

در بخش پیوست‌ها، واژه‌نامه انتهای کتاب کلمات کلیدی فناوری به کار رفته در رایانه‌های اپل را در بر می‌گیرد. واژه‌هایی را در این بخش از کتاب می‌یابیم که قبل از این ترجمه واحدی از آنها در زبان فارسی موجود نبود و از این جهت می‌تواند مورد استفاده همه کاربران رایانه قرار گیرد. در پیوست دیگر کتاب، برای کاربران آشنا به محیط ویندوز که قصد انتقال به سیستم‌عامل مکینتاش را دارند، جداولی تنظیم شده است که در آن فضای کلی این دو سیستم عامل، به شکل مقایسه‌ای بررسی شده و نرم‌افزارهای کاربردی و دستورالعمل‌های معادل در دو سیستم‌عامل معرفی می‌شود.

این کتاب در ۲۰۴ صفحه به سفارش و نظارت شرکت نقش (ارائه‌دهنده خدمات پس از فروش اپل در ایران) و نگارش مهندس محمدرضا اصغرزاده در اردیبهشت‌ماه سال جاری منتشر شده است.