وزیر ارتباطات با اعلام این مطلب که تامین تله کام با اختیار خود می‌تواند شریک خارجی خود را انتخاب کند، گفت: این اپراتور مجاز است که ۴۹ درصد از سهام خود را به خارجی‌ها واگذارکند. مهندس رضا تقی‌پور در گفت‌وگو با «موبنا» در تشریح چگونگی واگذاری اپراتور سوم به تامین تله کام با بیان اینکه در شرایط قبلی کنسرسیوم برنده موظف بود شریک خارجی را از ابتدا معرفی کند، اظهار کرد: اما در شرایط جدید تامین تله کام با اختیار خود می‌تواند شریک خارجی خود را انتخاب کند. وی افزود: پس از اینکه واگذاری پروانه اپراتور سوم از طریق مزایده ممکن نشد، برابر با مجوز شورای اقتصاد، از طریق ترک تشریفات، پروانه فعالیت این اپراتور صادر شد. تقی‌پور تصریح کرد: شرایط جدید پروانه فعالیت اپراتور سوم از لحاظ قیمتی با شرایط قبلی پروانه برابری می‌کند. تقی‌پور با بیان اینکه برای واگذاری اپراتور سوم مذاکرات گسترده و متراکمی با اپراتورهای گوناگون از کشورهای مختلف درمدت شش ماه گذشته صورت گرفت، اظهار کرد: پس از انجام مذاکرات در نهایت اپراتور سوم به شرکت شمس نوین که زیرمجموعه صندوق تامین اجتماعی است، واگذار شد.

نصب برچسب رعایت فروش در فروشگاه‌های عرضه گوشی

برای جلوگیری از هرگونه سوء استفاده برخی از فروشندگان، به‌زودی روی درب تمامی مغازه‌ها و فروشگاه‌های معتبر عرضه گوشی تلفن همراه برچسب «رعایت فروش» نصب می‌شود.

مسوول رسیدگی به شکایات مردمی در اتحادیه فروشندگان دستگاه‌های صوتی و تصویری در گفت‌وگو با «موبنا» افزود: برای حمایت از حقوق مصرف‌کننده و مبارزه با افراد متقلب، تمامی فروشگاه‌هایی که مجوز پروانه کسب از اتحادیه صوتی و تصویری دارند، به‌زودی دارای برچسب رعایت فروش این کالای ارتباطی می‌شوند. «علی شربیانی» افزود: در صورت عدم رعایت مقررات مشخص شده در این مصوبه، طبق ماده ۲۷ قانون نظام صنفی با فروشندگان متخلف برخورد و فروشگاه‌های آنها پلمب می‌شود.