یک تلویزیون سه بعدی تمام LED

بازار دیجیتال- مراسم رونمایی و معرفی اولین تلویزیون سه بعدی تمام LED شرکت ال‌جی و با حضور جمعی از خبرنگاران برگزار شد. در این مراسم اندی کیم، مدیر کل ال‌جی در تهران اعلام کرد: این شرکت توانسته در سال‌های اخیر با توجه به نیاز مشتریان و توجه به تحقیق و توسعه سهم قابل توجهی از بازار‌های جهانی را در اختیار بگیرد و به این ترتیب در میان ده‌شرکت برتر نوآور جهان قرار بگیرد. حسین تنهایی، قائم‌مقام شرکت گلدیران هم مصرف برق این تلویزیون‌ها را بیش از ۷۵ درصد کمتر از LCD‌‌های موجود در بازار دانست و اعلام کرد: LG قصد دارد برای حفظ جایگاه خود در بازار رو به رشد تلویزیون‌های سه‌بعدی، میزان تولید خود را تا سال ۲۰۱۴ به ۸۰ میلیون دستگاه برساند و همچنین بتواند ۲۵ درصد از سهم بازار این تلویزیون‌ها را در سال ۲۰۱۰ به خود اختصاص دهد.

به گفته قائم‌مقام شرکت گلدیران، شرکت «LG» طی سال ۲۰۰۹ و در سراسر جهان ۱۰۰ میلیون دستگاه LCD فروخته است و در سال‌جاری تصمیم دارد میزان تولید و عرضه تلویزیون‌های خود را تا ۱۶ درصد افزایش دهد.

او در خصوص قیمت تلویزیون‌های تمام LED سه بعدی LG گفت: قیمت این تلویزیون‌ها ۲۵ درصد نسبت به تلویزیون‌های ال.ای.دی موجود در بازار گران‌تر است.

تنهایی در مورد عینک‌های مخصوصی که برای مشاهده تصاویر سه بعدی همراه با تلویزیون‌های تمام LED سه بعدی LG به خریداران داده می‌شود، گفت: این عینک قادر است با بستن یکی از لنزهای خود به طور همزمان با سرعت حرکت فریم‌های تصویر، در صفحه نمایش عمق ایجاد کند.

قیمت فعلی این عینک‌ها ۱۵۰ دلار است. این عینک‌ها بسیار راحت و سبک بوده و بیننده می‌تواند برای فواصل زمانی طولانی از آنها استفاده و به وسیله کابل USB برای ۴۰ ساعت آنها را شارژ کند.

جدیدترین تلویزیون LG با استفاده از ساختار جدید نورهای پس زمینه، تصویری با کیفیت را با تجربه سه‌بعدی در اختیار بیننده قرار می‌دهد.

صفحه‌ای که در پشت صفحه نمایش قرار دارد با ساطع کردن نورهای LED باعث روشنایی و وضوح تصویر می‌شود. همچنین کنتراست تصویر ۱ بر ۱۰,۰۰۰,۰۰۰ در این تلویزیون به همراه فناوری ۴۰۰ هرتزی TruMotion به تصویر سه بعدی عمق داده و بیننده را به میان تصاویر می‌برد.

LX۹۵۰۰ طراحی باریک و بدون لبه داشته و ضخامت ۲۲ میلیمتری بدنه و قاب ۱۲ میلیمتری فوق باریک آن تجربه‌ای متفاوت از تماشای یک تصویر سه بعدی را در اختیار بیننده قرار می‌دهد.

از دیگر ویژگی‌های این تلویزیون می‌توان به قابلیت پشتیبانی آن از فرمت Multi Picture و تصویر استاندارد تمام سه بعدی اشاره کرد. همچنین مصرف‌کنندگان می‌توانند به راحتی بلافاصله بعد از تصویر برداری با یک دوربین ۳D، تصویر را به صورت مستقیم از طریق تلویزیون خود مشاهده کرده و دیگر نیازی به کامپیوتر برای تبدیل تصاویر ندارند.

LG قصد دارد برای حفظ جایگاه خود در این بازار رو به رشد، میزان تولید خود را تا سال ۲۰۱۴ به ۸۰ میلیون دستگاه برساند و همچنین بتواند ۲۵ درصد از سهم بازار تلویزیون‌های سه‌بعدی را در سال ۲۰۱۰ به خود اختصاص دهد.

از دیگر برنامه‌های LG تولید و عرضه دیگر محصولات ۳D مانند تلویزیون‌های LED LCD، تلویزیون‌های پلاسما، نمایشگرهای Blu-Ray و پروژکتورهای سه بعدی در سطح جهان با قابلیت Full HD است.