چرا صفحه عریض

بازار دیجیتال- دید وسیع و طبیعی‌تر، افزایش بهره‌وری، قیمت مناسب و مقرون به صرفه و قابلیت‌های کاربردی فراوان از دلایلی است که باعث حرکت شرکت‌های تولیدکننده به سمت مانیتورهای صفحه عریض شده است و این همان نقطه تمایز مانیتورهای Wide و LCD معمولی هستند. طبق اعلام تولید و عرضه‌کنندگان مانیتور، دید در مانیتورهای صفحه عریض وسیع تر از مانیتورهای معمولی است و زاویه دید به میدان دید طبیعی انسان نزدیک‌تر است. به این ترتیب کاربران مانیتورهای Wide هنگام کار راحت‌تر هستند.

طبق اعلام فعالان بازار، مانیتورهای Wide برای برنامه‌های حسابداری، Excel، تماشای فیلم، بازی‌های رایانه‌ای، جست‌وجو در اینترنت و باز کردن پنجره‌های مختلف و کار در ویندوز ویستا و XP مناسب هستند، چراکه این مانیتورها با فضای افقی بیشتر به کاربران، فضای بیشتری برای کار می‌دهند.

به گفته فعالان بازار، اما برخی از کاربران مانیتور به دلیل عدم تنظیم رزولوشن مانیتورشان تصور می کنند که تصاویر در مانیتورهای WIDE غیرطبیعی و فشرده است.

به گفته احدی یکی از فعالان بازار، این مشکل از مانیتورهای Wide نیست. طبق اعلام مادیران، نمایندگی فروش مانیتورهای LG، مانیتورهای صفحه عریض تصویر را همان‌طور که هستند نشان می‌دهند و از این نظر، تفاوتی با مانیتورهای معمولی ندارند و این مشکل ناشی از عدم تنظیم رزولوشن مانیتور است، پس با تنظیم درست رزولوشن مانیتور (وضوح تصویر) نه تنها تصویر کشیده نخواهد شد، بلکه نسبت به مانیتورهای معمولی تصویر بهتری ارائه می‌شود.

طبق اعلام مادیران، بهترین رزولوشن برای مانیتورهای ۱۶ اینچ ۷۶۸×۱۳۶۰ نقطه در اینچ، برای مانیتورهای ۱۷ و ۱۹ اینچ ۹۰۰×۱۴۴۰ نقطه در اینچ، برای مانیتورهای ۲۰ و ۲۲ اینچ ۱۰۵۰×۱۶۸۰ نقطه در اینچ، برای مانیتورهای ۲۴ اینچ ۱۲۰۰×۱۹۲۰ و برای مانیتورهای ۳۰ اینچ معادل ۱۶۰۰×۲۵۶۰ نقطه در اینچ است. پس اگر رزولوشن مناسب را انتخاب کنید تصویری به وضوح آینه خواهید داشت.