خوش‌قیمت‌های ایرانی بازار مانیتور را در دست دارند

عکس: نگار متین‌نیا

بازار دیجیتال- طی دو سال اخیر با توجه به افزایش تعرفه واردات مانیتور و همچنین رشد تولیدات داخلی، حجم واردات نمونه‌های وارداتی به بازار داخلی در حد قابل توجهی کاهش یافته است و در حال حاضر بازار در دست نمونه‌های وطنی است. البته فعالان بازار معتقدند اکثر تولیدات داخل کشور در زمینه مانیتور در حد مونتاژ کالاها است، اما تولیدکنندگان داخلی نظر دیگری دارند و بر این باورند که اکثر قطعات تولیدی در کشور تولید می‌شوند.

فعالان بازار معتقدند طی یکسال اخیر نمونه‌های وارداتی در بازار بسیار کمیاب شده اند و حتی برخی از واردکنندگان مانند مادیران هم از واردات نمونه‌های خارجی خودداری می‌کنند.

مادیران عرضه‌کننده مانیتورهای ال جی و AOC با تایید این خبر گفت: این شرکت طی ماه‌های اخیر از واردات مانیتور خودداری کرده است و در حال حاضر تمام مانیتورهای این برند در بازار تولید داخل است.

بر اساس اعلام گمرک جمهوری اسلامی ایران نیز ، حجم واردات انواع مانیتور طی ۱۲ ماه سال ۸۸ شش هزار و ۲۹۳ کیلوگرم بوده است که این حجم واردات در مقایسه با سال گذشته در حدود سی‌و‌پنج هزار کیلوگرم کاهش یافته است.

چراکه حجم واردات این کالا در دوازده ماه سال ۸۷ در حدود چهل‌و‌یک هزار و ۳۴۷ کیلوگرم بوده است.

احدی یکی از فعالان بازار در این باره می‌گوید: طی سال‌های اخیر تولیدکنندگان داخلی قیمت‌ها را به ندرت افزایش داده‌اند و قیمت‌ها در بازار در حدی است که خریداران مجاب به خرید این نمونه‌های داخلی می‌شوند.

فعالان بازار معتقدند در حال حاضر برندهایی مانند بنکیو، ان‌ای‌سی و ... در بازار کمیاب هستند.