ارتقای سرویس جست‌وجوی تصویری Google Goggles به دارندگان تلفن‌های هوشمند آندروییدی امکان می‌دهد با گرفتن تصویر از اطلاعات موجود به زبان‌های خارجی، ترجمه فوری از آن را دریافت کنند. برنامه جست‌وجوی تصویری Google Goggles به روز شده تا دربردارنده امکانات جدیدی باشد که این برنامه را قادر می‌سازد واژه‌های یک زبان بیگانه را فورا شناخته و به زبان مورد نظر کاربر برگرداند. این غول جست‌وجو مدعی است که این اقدام پایان مشکلات گردشگران برای خواندن فهرست‌های غذای خارجی خواهد بود.

این سرویس از تصاویری که با دوربین‌های کیفیت بالای موجود در بیش‌تر تلفن‌های هوشمند گرفته می‌شوند، برای ارائه نتایج جست‌وجوهای اینترنتی استفاده می‌کند. بنابراین کاربران می‌توانند با گرفتن عکس و کلیک روی گزینه جست‌وجو اطلاعاتی در مورد موضوع موردنظرشان مشاهده کنند.

گزینه‌های ترجمه در حال حاضر از زبان‌های انگلیسی، فرانسوی، آلمانی و اسپانیایی پشتیبانی می‌کند و گویا گوگل قصد دارد این ویژگی شناسایی را به زبان‌های دیگری که بر مبنای حروف لاتین و غیرلاتین هستند، گسترش دهد.

این شرکت همچنین می‌گوید: نسخه جدید ۱/۱ گاگلز دارای پایگاه داده بزرگ‌تری برای شناسایی اشیا، رابط کاربری بهبودیافته و قابلیت انجام جست‌وجوهای تصویری با استفاده از تصاویر موجود در گالری تلفن برخوردار است.