ثبات قیمت در بازار تلویزیون - ۱۶ اردیبهشت ۸۹

بازار دیجیتال- قیمت انواع تلویزیون در برندهای مختلف طی ماه گذشته ثابت بوده و تغییر چندانی نکرده است. بر اساس اعلام فعالان بازار، طی مدت اخیر میزان تقاضا هم در حد ناچیزی است و بازار در انتظار روزهای پررونق است. فعالان بازار همچنین به افزایش جزئی تقاضا برای تلویزیون‌های سایز بزرگ اشاره کردند و گفتند همین میزان اندک تقاضا هم مربوط به تلویزیون‌هایی با سایز بالاتر از ۳۰ اینچ است.

براساس اعلام یکی از مسوولان نمایندگی فروش شرکت گلدیران در خیابان جمهوری، مدل‌های LH۵۰۰ و LH۷۰۰ از خانواده ال‌جی فروش خوبی دارند که در دو سایز ۴۲ و ۳۷ اینچ به بازار عرضه شده‌اند و از خانواده اسکارلت هستند در بازار فروش بالاتری دارند.

به گفته این فروشنده، تلویزیون‌های ۳۷و ۴۲ اینچ از مدل LH۷۰۰ دارای ویژگی‌هایی چون نسبت کنتراست ۱۰۰۰۰:۱، تجهیز به بلوتوث، پورت USB، سنسور هوشمند بوده و یک تلویزیون FULL HD است. این تلویزیون‌ها به ترتیب با قیمت یک میلیون و ۳۵۰ هزار و دو میلیون و ۵۰ هزار تومان به فروش می‌رسند.

مدل LH۵۰۰ نیز تلویزیون ۴۲ اینچ پرفروش دیگری از این خانواده است که کنتراست آن ۱:۵۰۰۰۰ است. این تلویزیون FULL HD نیز به هوشمند، پورت USB، ورودی و خروجی‌های مختلف و.... مجهز است و با قیمت یک میلیون و ۹۴۰ هزار تومان و ضمانت گلدیران به فروش می‌رسد. مدل‌های V۵۵۰ ، V۴۰۰ و V۴۵۰ نیز از تلویزیون‌های LCD پرفروش ۴۰ اینچ سونی در بازار هستند که به ترتیب با قیمت یک میلیون و ۷۳۰ هزار تومان، یک میلیون و ۷۴۰ هزار تومان و یک میلیون و ۹۷۰ هزار تومان به فروش می‌رسند.

به گفته کهن، یکی از فروشندگان محصولات سونی، مدل‌های جدید تلویزیون‌های سونی طی ماه آینده وارد بازار می‌شوند و قرار بر این است مدل‌های جدید تلویزیون‌های ال‌ای‌دی با قیمت پایین‌تر از قیمت کنونی وارد بازار داخلی شوند.

جی‌وی‌سی هم که ادعا می‌کند تنها عرضه‌کننده تلویزیون‌های فوق باریک super slim از نوع LCD در بازار است از ثبات قیمت‌ها در بازار طی ماه‌های اخیر خبر داد و گفت که مدل‌های جدید طی هفته‌های آینده وارد بازار داخلی می‌شوند. وی همچنین مدل WX۷۰۴۲ را از تلویزیون‌های فوق باریک جدید جی‌وی‌سی معرفی کرد که رنگ مشکی را کاملا واقعی نشان می‌دهد. این تلویزیون با قیمتی حدود سه میلیون تومان به فروش می‌رسد.

مدل‌های LZ ۸۰۴۲ و L۳۷X۱۰ هم از تلویزیون‌های LCD پرفروش پاناسونیک طی ماه‌های اخیر است که به ترتیب با قیمت یک میلیون و ۲۸۰ هزار تومان و ۹۶۵ هزار تومان به فروش می‌رسند. قیمت تلویزیون‌های این برند هم طی ماه‌های اخیر تغییر چندانی نکرده است.