گوگل در شرکت نوپایی که مدعی است قادر است آینده را پیش‌بینی کند، سرمایه‌گذاری کرده است. Google Ventures که بخش سرمایه‌گذاری گوگل است، مبلغ نامعلومی را در شرکت Recorded Future که به مشتریانش امکان می‌دهد به شیوه‌های جدید، گذشته، حال و آینده را تحلیل کنند، سرمایه‌گذاری کرده است.

وب‌سایت این شرکت مستقر در ماساچوست، هیچ محصولی را برای فروش عرضه نمی‌کند، اما به‌نظر می‌رسد این شرکت فن‌آوری تحلیل داده‌ای را طراحی کرده که می‌تواند برای پیش‌بینی رویدادهای بازار سهام یا حتی فعالیت تروریستی آینده مورد استفاده قرار بگیرد.

این فن‌آوری نهاد یا رویدادی را که در یک مدت زمانی مشخص به‌طور مکرر در اخبار و در اینترنت مشاهده می‌شود، مورد بررسی قرار داده و سپس از این داده‌ها برای پیش‌بینی آنچه ممکن است در آینده روی دهد، استفاده می‌کند.

این شرکت که مدعی است سازمان‌های دولتی بزرگ و شرکت‌های تجاری مهم در جهان جزء مشتریانشان هستند، یکی از شرکت‌های متعددی است که Google Ventures به سرمایه‌گذاری در آنها دست زده است.

گوگل با توسعه بازوی سرمایه‌گذاری خود که اکنون یک ساله شده، قصد دارد در سال جاری صد میلیون دلار در شرکت‌های نوپا سرمایه‌گذاری کند.