مخبر کمیسیون صنایع و معادن مجلس از بررسی و پیگیری پروژه اپراتور سوم و صدور پروانه آن به شرکت تامین تله کام در این کمیسیون و نیز کمیسیون ویژه اصل ۴۴ قانون اساسی خبر داد و گفت: این پرونده هفته آینده در مجلس بررسی می‌شود. علی اصغر یوسف‌نژاد در گفت‌وگو با مهر با بیان اینکه بحث اپراتور سوم یکی از موضوعات مهمی‌است که در کمیته مخابرات کمیسیون صنایع و معادن از قبل در دستور کار بوده است، گفت: این پروژه از جنبه نظارتی در مورد شیوه انجام قانونی و اداری آن پیگیری می‌شود.

وی گفت: با قطعیت واگذاری پروژه اپراتور سوم تلفن‌همراه به شرکت تامین تله کام، کمیسیون صنایع و معادن این پروژه را رها نخواهد کرد و هفته آینده در جلسه‌ای از آخرین گزارش کمیته مخابرات در مورد این پروژه و چگونگی نظارت کمیسیون صنایع و معادن بعد از واگذاری مطلع خواهیم شد.

عضو کمیسیون ویژه اصل ۴۴ قانون اساسی با بیان اینکه در بررسی این پروژه تاکنون مشکلات قانونی دیده نشده است، ادامه داد: انتخاب بهره‌بردار سومین شبکه موبایل کشور بهتر بود که از طریق مزایده انجام می‌شد تا امکان انتخاب مجموعه‌های فنی و مالی برای مشارکت وجود داشت، اما ترک تشریفات نیز یکی از مسیرهای قانونی است که در شرایط خاص قابل اجرا است.