اعتراض ویکی پدیا به اتهام انتشار هرزه نگاری کودک

ویکی پدیا اتهام یکی از بنیانگذاران سابقش مبنی بر انتشار هرزه‌نگاری کودکان در این دایره‌المعارف آنلاین را به شدت تکذیب کرد. سخنگوی ویکی پدیا در واکنش به این اتهامات اظهار کرد: اجتماع ما از مسائل مربوط به هرزه‌نگاری و کودک بازی بیزار بوده و تمایل ندارد فرصت دهد چنین مسائلی مطرح شوند و مطالبی را که غیرقانونی به نظر می‌رسند در صورت انتشار، آنها را حذف می‌کند.

لری سانجر، یکی از بنیانگذاران ویکی پدیا که در سال ۲۰۰۲ این پروژه را به دلیل برخی اختلاف‌ها ترک کرد در یک پست آنلاین عنوان کرد شاید وی به هنگام توصیف شکایتش در مورد طرح‌ها یا داستان‌های مصور منتشر شده در برخی از ورودی‌های مربوط به کودک بازی به اشتباه از واژه هرزه نگاری کودک استفاده کرده است. وی در ادامه عنوان کرد: متوجه نشده که این واژه تا این اندازه دیگران را به اشتباه می‌اندازد و اگر زودتر متوجه می‌شد واژه مناسبت تری را به جای هرزه‌نگاری کودک استفاده می‌کرد.

سانجر نگرانی‌های خود را در نامه‌ای که در ماه آوریل به اف بی آی ارسال کرد مطرح نمود، اما ویکی پدیا و بنیاد ویکی مدیا که حامی‌این دایره المعارف آنلاین است، هنوز برای پاسخگویی به این اتهام از سوی مقامات فراخوانده نشده‌اند.

دایره‌المعارف آنلاین ویکی‌پدیا که در سال ۲۰۰۱ راه‌اندازی شد، به تمامی‌کاربران اجازه می‌دهد آزادانه در نوشتن و ویرایش مقالات منتشر شده در این سایت مشارکت کنند و حدود صد هزار دبیر داوطلب دارد.