مبارزه غول اینترنتی بر سر نام تجاری مشابه

غول جست‌وجوی اینترنت گوگل یک بازرگان استرالیایی را تهدید کرد در صورتی که نام تجاری مشابه این شرکت را به ثبت برساند، دست به اقدام حقوقی علیه وی می‌زند. کامرون کالی، بازرگان استرالیایی دو سال زمان صرف کرد تا یک وب سایت مقایسه قیمت برای نوشیدنی‌های الکلی راه‌اندازی کند.

وی سرگرم طی کردن مراحل برای ثبت نام تجاری گراگل بود که گوگل با ارسال نامه‌ای مدعی شد این نام اساسا و به طور فریب آمیزی شبیه نام تجاری این شرکت است.

این نامه پس از اینکه این بازرگان ۳۶ ساله هزاران دلار برای برپا کردن شرکت و خرید نام‌های دامنه مربوط در اینترنت صرف کرد، به دست وی رسید.

سایت گراگل که به مصرف کنندگان امکان می‌دهد ارزان قیمت‌ترین نوشیدنی‌ها را جست و جو و بیابند در مرحله آزمایشی بتا قرار داشته و قرار بود ظرف چند هفته آینده به طور رسمی‌ و همراه با یک برنامه آیفون راه‌اندازی شود.

بر اساس گزارش دیلی تلگراف، تقاضای نام تجاری گراگل در استرالیا از سوی سازمان ارائه‌کننده حق ثبت و نام‌های تجاری و طراحی‌ها پذیرفته شد، اما گوگل در نامه‌اش از کالی درخواست کرده تقاضای نام تجاریش را پس گرفته، نام شرکت را تغییر داده و کلیه نام‌های دامنه را به گوگل منتقل کند.

گوگل در این نامه خاطرنشان کرده در صورتی که کالی با این تقاضا موافقت نکند از طریق دادگاه اقدام می‌کند تا از فعالیت گراگل و مدیرانش جلوگیری کند. این بازرگان که از پشتیبانی مالی برای مبارزه حقوقی با گوگل برخوردار نیست با بیان اینکه شرکتش هرگز تهدیدی برای گوگل نبوده و نخواهد بود، خواهان تجدیدنظر گوگل در این مورد شده است.