عرضه تلفن ویندوز سون HTC تا پایان امسال

شرکت تایوانی HTC که پنجمین برند بزرگ تلفن هوشمند جهان است تا پایان سال‌جاری میلادی تلفن هوشمندی مبتنی بر ویندوز سون عرضه می‌کند. همزمان با این خبر مایکروسافت اعلام کرد که قرارداد مجوزی را با HTC امضا کرده که تلفن‌های مبتنی بر سیستم عامل آندرویید گوگل این شرکت تایوانی را تحت پوشش قرار می‌دهد و بر اساس آن مایکروسافت برای فن‌آوری‌های به کار رفته در گوشی‌های آندروییدی که مدعی است به این شرکت تعلق دارد از HTC حق مجوز دریافت می‌کند.

از آنجا که HTC مدت‌ها است با مایکروسافت همکاری می‌کند، به توافق رسیدن این دو شرکت برای بستن چنین قراردادی برای ادامه ساخت تلفن‌های ویندوز قابل درک است.

اپل ماه گذشته از HTC شکایت و این شرکت را به نقض ۲۰ امتیاز انحصاری مربوط به آیفون در تلفن‌های ویندوز و آندرویید متهم کرد، اما قرارداد HTC با مایکروسافت ممکن است از این شرکت در برابر اپل حمایت کند، زیرا مایکروسافت و اپل برای دستگاه‌های ویندوز فون قرارداد مجوز دو جانبه دارند.

مایکروسافت اطلاعات نسخه جدید سیستم عامل تلفن همراه خود را در ماه فوریه منتشر کرد. سازندگان گوشی متعددی در حال برنامه‌ریزی برای عرضه تلفن‌های مبتنی بر ویندوز سون تا پایان سال جاری هستند.