بازار دیجیتال- با وجودی که طی یکی دو سال اخیر در زمینه ارائه گارانتی‌های متفرقه به خریداران اطلاع‌رسانی شده است و گارانتی‌های معتبر در بازار شناخته شده هستند، اما با این حال، هنوز که هنوز است بازار خرید و فروش لپ‌تاپ‌هایی با گارانتی‌های متفرقه گرم است و نمایندگی‌های فروش از فروش کارت‌های گارانتی با مبلغ ۵۰۰ تومان تا ۵۰۰۰ تومان خبر می‌دهند. به گفته نمایندگی‌های فروش، اکثر این کارت‌ها با نام‌های نزدیک به گارانتی‌های معتبر چاپ می‌شوند و هیچ ارزشی ندارند.

در این باره گفت‌و‌‌گوی کوتاهی با یکی از فعالان بازار داشتیم که می‌خوانید:

* در مورد کارت‌های گارانتی که با قیمت پایین در بازار به فروش می‌رسند بگویید. آیا از فروش این کارت‌ها در بازار جلوگیری نمی‌شود؟

از زمانی که گارانتی و خدمات پس از فروش برای خریداران اهمیت پیدا کرده است، شغل‌های کاذب نیز به وجود آمده‌‌اند که یکی از شغل‌ها چاپ و توزیع کارت‌های گارانتی است که با قیمت بسیار پایین در بازار به فروش می‌رسند. البته این کارت‌های بی ارزش تنها در بازار کامپیوتر وجود ندارند و در بازار گوشی تلفن همراه هم شاهد ارائه این کارت‌ها به خریداران هستیم.

* با عرضه‌کنندگان این کارت‌ها برخوردی نمی‌شود؟

نمی‌توان با عرضه‌کنندگان این کارت‌ها برخورد جدی کرد؛ چراکه دسترسی به آنها آسان نیست و آنها هم زیر بار نمی‌روند.

* یعنی این می‌تواند دلیل موجهی برای عدم مبارزه با عرضه‌کنندگان این کارت‌ها باشد؟

خیر. در رابطه با جمع‌آوری این کارت‌ها بارها اقداماتی صورت گرفته است؛ اما تعداد این کارت‌ها و افرادی که این کارت‌ها را عرضه و به خریدار ارائه می‌کنند، کم نیست. پس نمی‌توان به طور کامل از عرضه این کارت‌ها به بازار جلوگیری کرد.