سیم‌کارت اعتباری به مشترکان تلفن ثابت روستاها برای روستاهای زیر ۱۰۰ نفر جمعیت باید بر اساس اعلام سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از طرف دولت صورت بگیرد که این کار می‌تواند به‌صورت بی‌سیم که می‌تواند GSM روستایی باشد یا به‌صورت تلفن ثابت، راه‌اندازی شود. صابر فیضی، مدیر عامل شرکت مخابرات ایران در گفت‌و‌گو با «ایسنا» با اعلام این مطلب و اینکه البته ما در این باره چیزی در برنامه نداریم و اگر قرار باشد چنین کاری صورت بگیرد باید به ما اعلام شود، گفت: سیم‌کارت اعتباری به مشترکان تلفن ثابت روستاها برای روستاهایی است که تلفن ثابت نداشتند یا برای روستاهای بالاتر از ۱۰۰ نفر جمعیت (۲۰خانوار) یا حتی روستاهایی که تلفن ثابت دارند در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه تعرفه استفاده از این سیم‌کارت‌ها مثل تلفن ثابت داخل شهری است و تفاوتی نمی‌کند، ابراز کرد: محدوده استفاده از این سیم‌کارت‌ها فقط در محدوده هر روستا است و این سیم‌کارت‌ها خارج از روستاها کار نمی‌کند.

فیضی گفت: با نصب سیستم‌های GSM روستایی و در واقع با نصب سوئیچ در یک نقطه‌، روستاهای مختلف با آنتن زیر پوشش قرار می‌گیرند که در این حالت هر مشترک یک خط تلفن ثابت بدون سیم دارد که این تلفن‌ها قابلیت واگذاری سیم‌کارت اعتباری به تلفن همراه به مشترکان تلفن ثابت را نیز دارد.