ثبات قیمت در بازار مانیتور - ۷ اردیبهشت ۸۹

بازار دیجیتال- قیمت انواع مانیتور طی یک ماه اخیر در بازار ثابت بوده و تغییر چندانی نکرده است. بر اساس اعلام فعالان بازار، طی مدت اخیر به دلیل اینکه مدل‌های جدید هنوز به طور گسترده وارد بازار نشده‌اند و میزان تقاضا نیز در حد اندکی است، قیمت‌ها تغییر چندانی نکرده است.

فعالان بازار همچنین با اشاره به این موضوع که مانیتور به دلیل اینکه تولید آن در داخل صورت می‌گیرد، مانند سایر کالاها با کاهش موجودی به دلیل تعطیلی گمرک و ... مواجه نمی‌شود گفتند، طی مدت اخیر موجودی مانیتور در بازار مانند سابق بوده و این میزان تقاضا است که کاهش یافته است.

مادیران عرضه‌کننده مانیتورهای LG و AOC نیز با اشاره به این موضوع که طی مدت اخیر موجودی مانیتورهایش به حد کافی بوده است، گفت: طی هفته اخیر میزان تقاضا تا حدودی نسبت به قبل بیشتر شده است و قیمت‌ها نیز تغییری نکرده است.

این نمایندگی با اشاره به این موضوع که از سال گذشته هیچ وارداتی در زمینه مانیتور نداشته است، گفت: تمام مانیتورهای این دو برند که با گارانتی مادیران به بازار عرضه شده‌‌اند از تولیدات داخلی بوده‌اند.

اعلامی یکی از فعالان بازار مانیتور نیز می‌گوید، طی هفته‌های اخیر زمزمه‌هایی در مورد کاهش عرضه برخی از سایزهای مانیتور در بازار به گوش می رسید که این موضوع تا حدودی باعث رشد قیمت‌ها شد، ولی رشد موقتی و جزیی قیمت‌ها به رکود حاکم بر بازار دامن زد. مدیر فروش شرکت تاتونگ عرضه‌کننده مانیتورهای اتیگ و زیراکس هم از ثبات قیمت‌ها در بازار طی مدت اخیر خبر داد.