معاون نوسازی و تحول اداری معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس‌جمهوری از اجرا و پیاده‌سازی امضای الکترونیک در کشور خبر داد و گفت: امضای الکترونیک امسال در وزارتخانه‌های اقتصاد، ارتباطات و بازرگانی اجرایی می‌شود. احمد بزرگیان در گفت‌وگو با مهر، تضمین عدم کپی‌برداری و به حداقل رساندن تقلب در دستگاه‌های اجرایی را از جمله مزایای امضای الکترونیک عنوان کرد و گفت: ضرورت رسیدن به دولت الکترونیک، ایجاد اعتماد میان مراجعین به دستگاه‌ها برای دریافت خدمات الکترونیکی است و به همین دلیل بحث امضای دیجیتال باید در کشور پیاده‌سازی شود.

وی از مذاکره با برخی دستگاه‌ها و نهادها برای اجرای طرح امضای دیجیتال در فاز اول خبر داد و افزود: در سال جاری امضای الکترونیک در وزارتخانه‌های اقتصاد، ارتباطات و بازرگانی و بانک‌های دولتی و خصوصی فعال خواهد شد.

بزرگیان گفت: برای انجام اقدامات در دولت الکترونیک، فعال‌سازی امضای دیجیتال الزامی است و به همین دلیل بحث امضای الکترونیک را امسال در چندین بخش و دستگاه خواهیم داشت. وی پیش از این نیز در گفت‌وگو با مهر از اجرای نقشه جامع دولت الکترونیک در سال جاری خبر داد و گفت: با پیاده‌سازی این طرح، ارائه خدمات سازمان‌ها و دستگاه‌های دولتی به مردم و مراجعات متعدد به این دستگاه‌ها ساماندهی می‌شود.