بازگشت رونق به بازار دوربین‌های کامپکت

بازار دیجیتال- در حالی که رکود بر بازار محصولات مختلف سایه انداخته بود، حالا به تدریج در حال رخت بر بستن از اقتصاد جهانی و صنایع متفاوت است. درست به همین دلیل هم شرکت بزرگ Fujifilm که یکی از تولیدکنندگان بازار انواع دوربین‌های عکاسی دیجیتال است، به تازگی از رونق دوباره بازار دوربین‌هایش خبر داد.

این شرکت پیش‌بینی کرده است که تقاضا برای دوربین‌های عکاسی دیجیتال در سال میلادی جدید یک بار دیگر افزایش پیدا کرده و تحول خوبی در این بازار ایجاد کند. تحقیقات نشان می‌دهد تقاضا برای دوربین‌های دیجیتال در این سال تا ۶ درصد افزایش پیدا کرده و حجم صادرات آنها به ۱۵/۱ میلیون دستگاه می‌رسد و ارزش این بازار با رشد ۴ درصدی به ۹ میلیارد دلار خواهد رسید.

مدیر بخش محصولات شرکت Fujifilm در این مورد معتقد است که این افزایش تقاضا به دنبال افزایش نفوذ دوربین‌های عکاسی دیجیتال در میان کاربران سرتاسر جهان است و به این ترتیب شرکت‌های تولیدکننده مانند شرکت ما را هم بی‌نصیب نمی‌گذارد.

بر اساس جدیدترین آمار منتشر شده از سوی این شرکت، Fujifilm تا پایان سال ۲۰۰۹ چیزی در حدود ۱۳۵ هزار دوربین عکاسی کامپکت به فروش رساند که این میزان نسبت به مدت گذشته با افزایش ۱۵ درصدی همراه بوده است.

این در حالی است که شرکت Fujifilm در حال حاضر ۱۲ درصد از سهم بازار جهانی دوربین‌های عکاسی دیجیتال را در اختیار داشته و بعد از Sony با سهم ۲۷ درصد، Canon با سهم ۸/۱۶ درصد و Samsung با سهم ۱۴ درصدی در جایگاه چهارم این بازار قرار دارد.