تعطیلی بازی‌های آنلاین چینی در روز سوگواری زلزله

بازی‌های آنلاین، سرویس‌های موسیقی و بخش‌های دیگر وب‌سایت‌ها در چین برای روز سوگواری زلزله مرگ‌بار اخیر در این کشور تعطیل شدند. به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، بازی آنلاین محبوب World of Warcraft، بخش‌های جست‌وجوی دانلود موسیقی گوگل در چین و بایدو و بازی‌های داخل سایت‌های شبکه اجتماعی جزء فعالیت‌های آنلاین تعطیل شده در این روز بودند که از سوی دولت چین اعلام شده بود.

این تعطیلی یک روزه اجباری، نمونه کوچکی از دستورهای غیرمنتظره مقامات چینی به شرکت‌های اینترنتی فعالیت‌کننده در این کشور به شمار می‌رود.

بر اساس گزارش رسانه‌های دولتی، بیش از دو هزار نفر در زلزله اخیری که در شمال غرب چین در استان چینگ‌های به وقوع پیوست کشته شدند.

توقف فعالیت‌های سرگرمی عمومی به شکل دستور از هیات دولت این کشور صادر شد و شامل کسب و کارهای غیراینترنتی نیز بود.

شرکت‌های بازی آنلاین مانند شاندا آنلاین، تن سنت و نت ایز که گرداننده World of Warcraft است، با ارسال یادداشت‌هایی در اینترنت اعلام کردند بازی‌هایشان برای یک روز تعطیل است.

گوگل و بایدو نیز لوگوهای شرکت خود در موتورهای جست‌وجویشان را سیاه و سفید کرده و پیام‌هایی را درباره زلزله در بخش‌های موسیقی خود قرار دادند.

بازی‌ها در سایت شبکه اجتماعی چینی Kaixin۰۰۱.com که مانند فیس‌بوک محبوبیت دارد، قابل دسترس نبودند و Youku.com که همانند یوتیوب، سایت اشتراک‌گذاری ویدئو است، قابلیت جست‌وجوی خود را غیرفعال کرده و ویدئوهای مربوط به زلزله را در بالای صفحه اصلی‌اش قرار داد.