مدیرعامل شرکت مخابرات استان تهران از نصب ۸۰۰ دستگاه تلفن همگانی مالتی‌مدیا در سطح این استان خبر داد و گفت: افزایش این تعداد مستلزم استقبال مردم از قابلیت‌های مختلف این دستگاه‌ها است. محمد روح‌اللهی در گفت‌وگو با مهر با بیان اینکه شهروندان از قابلیت‌های متعدد دستگاه‌های تلفن همگانی مالتی‌مدیا استفاده نمی‌کنند، گفت: این دستگاه‌ها مانند یک رایانه عمل می‌کنند و امکان اتصال به اینترنت و اینترانت را دارند، اما کاربران تنها از قابلیت مکالمه آن استفاده می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه نصب دستگاه‌های تلفن همگانی مجهز به اینترنت از نظر اقتصادی بسیار هزینه‌بر است، گفت: چنانچه استقبالی از این قابلیت صورت نگیرد و ضرورتی میان مردم در این باره وجود نداشته باشد به طور قطع تعداد این دستگاه‌ها افزایش نخواهد یافت.

روح‌اللهی در مورد نحوه استفاده از کاربردهای جانبی این تلفن‌های همگانی گفت: کاربران می‌توانند با کارت‌های تلفن همگانی که خریداری می‌کنند از کامپیوتر، اینترنت و اینترانت این دستگاه‌ها استفاده کنند که نسبت به میزان استفاده از آن، مبلغ هزینه مطابق با تعرفه‌های اینترنت خانگی از شارژ کارت تلفن کسر می‌شود.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون دستگاه‌های تلفن همگانی مالتی‌مدیا در اماکن عمومی سطح استان تهران مانند پایانه‌ها، مترو و دانشگاه‌ها نصب شده است، افزود: چنانچه بخش خصوصی تمایلی برای مشارکت و ادامه این طرح داشته باشد، شرکت مخابرات تهران از این همکاری استقبال خواهد کرد.