مدیرکل مهندسی عملیات و هماهنگی شبکه دیتا شرکت ارتباطات زیرساخت با اشاره به قطعی کابل مخابراتی زیردریایی SWM۴ گفت: بر اساس ایمیلی که طرف خارجی برایمان ارسال کرده، قرار بود که این قطعی در تاریخ ۳۱ فروردین‌ ماه برطرف شود، اما این قطعی هنوز برطرف نشده است. حسن کریمی در گفت‌وگو با (ایسنا)، اظهار کرد: به‌واسطه قطعی کابل دریایی شبکه اینترنت بین‌الملل، حدود ۲۰ درصد ارتباطات کشور دچار مشکل شده است که متاسفانه به دلیل این که این قطعی در یکی از فیبرهای اصلی و بین‌المللی است که شرکت از آن اینترنت دریافت می‌کند، فعلا نمی‌توان مسیر پشتیبان و جایگزین برای آن در نظر گرفت و این قطعی را جبران کرد. کریمی با بیان اینکه این قطعی ارتباط را کند کرده و کاربران مجبورند زمان بیشتری را صرف کنند، تصریح کرد: طرف خارجی در تلاش است تا این مشکل را برطرف کند.

مدیرکل مهندسی عملیات و هماهنگی شبکه دیتا شرکت ارتباطات زیرساخت ادامه داد: با توجه به اینکه روز پنجشنبه به‌عنوان روز نیمه‌تعطیل در کشورمان محسوب می‌شود و جمعه نیز روز تعطیل است؛ ترافیک کم‌تر شده و کاربران با کندی کمتری مواجه هستند و امیدواریم که این مشکل و قطعی هرچه زودتر برطرف شود.

وی تصریح کرد: در قالب قرارداد و بر اساس تفاهم‌نامه‌ موجود باید میزان خسارت وارد شده در این زمینه به کشور ما بررسی و محاسبه و بر آن اساس میزان خسارت توسط شرکت مربوطه به ما داده شود.

به گزارش ایسنا، بر اساس اعلام روابط عمومی شرکت ارتباطات زیرساخت در تاریخ ۳۱ فروردین ‌ماه طبق گزارش شرکت DU، اپراتور کابل مخابراتی SWM۴، برنامه سه روزه تعمیر این کابل که از ۱۷ ماه آوریل برابر با ۲۸ فروردین‌ماه شروع شده، روز ۲۰ ماه آوریل به پایان می‌رسد و تا ۲۲ ماه آوریل یعنی پنج‌شنبه کلیه ارتباطات بین‌الملل روی این کابل به حالت عادی برمی‌گردد. این اپراتور اعلام کرده است که به دلیل استفاده از مسیر جایگزین هیچ یک از ارتباطات Voice بین‌الملل خاورمیانه تحت تاثیر قرار نگرفته، اما ممکن است برخی از کشورهای این منطقه به دلیل گرفتن بخشی از ظرفیت اینترنت بین‌الملل خود از این کابل با کاهش سرعت اینترنت مواجه باشند.