بازار دیجیتال- تکنولوژی‌های به کار رفته در اپتیکال درایوهای امروزی تا حدودی برخی از کاربران این کالاها را دچار مشکل کرده است و گروهی اصلا در مورد چنین تکنولوژی‌هایی اطلاعی ندارند. یکی از این تکنولوژی‌های جدید SecurDisc TM است. SecurDisc TM جدیدترین و پیشرفته‌ترین تکنولوژی امنیتی ضبط اطلاعات است. به کمک این تکنولوژی کاربر می‌تواند ضمن اینکه کلیه فایل‌های DVD+/-R را با سرعت ۲۰x کپی کند، نسبت به ایجاد ایمنی و حفظ اطلاعات ضبط شده روی CD, DVD اقدام کرده و از دسترسی افراد غیر مجاز به آن جلوگیری نمایند.

مزایای استفاده از تکنولوژی SecurDisc TM:

* این نوع دیسک باعث ایجاد امنیت در اطلاعات ذخیره شده در انواع دیسک‌ها می‌شود.

* از استفاده و دسترسی غیر مجاز محافظت می‌کند.

* صرفه‌جویی در هزینه‌های مربوط به هدر رفتن اطلاعات.

دیسک‌های امنیتی از خطرات ذیل جلوگیری می‌کند:

* در ارتباط با کاربر:

* تغییرات غیرقانونی توسط افراد غیرمجاز.

* دسترسی غیرمجاز توسط افراد غیرمجاز.

* در ارتباط با ذخیره‌سازی:

* جلوگیری از آسیب فیزیکی

* شاخص اندازه‌گیری میزان خرابی یا افت کیفیتی دیسک

ویژگی‌های تکنولوژی جدید SecurDisc TM:

۱.ایجاد کلمه عبور (Pass Word) روی اطلاعات در زمان کپی آن روی CD و DVD: در نتیجه کاربران می‌توانند تنها به کمک نرم افزار Nero ویژه این دستگاه و با دانستن کلمه رمز،‌ فایل پنهان شده را باز کنند.

(Pass Word Protection)

۲.ایجاد امضای دیجیتالی جهت اطمینان کاربر از اصل بودن فایل‌های ارسالی از مبدا: در صورتی که دیسک دارای امضا باشد، می‌توان اصل بودن آن را کنترل و اطمینان حاصل کرد که اطلاعات دست نخورده هستند.

(Digital Signature)

۳.حصول اطمینان از سالم بودن داده‌های اصلی در زمان کپی: وظیفه کنترل و بررسی سالم بودن و عدم تغییر اطلاعات به وسیله آسیب دیدگی یا فساد و ... را دارد. این شاخص کاربر را قادر می‌سازد تا قبل از خرابی یا فاسد شدن دیسک اقدام به Backup گیری کند. (Data Integrity Check)

۴.امکان بازخوانی داده‌ها حتی در زمان مخدوش شدن DVD و CD قابل اطمینان در خواندن دیسک‌های آسیب دیده و دارای خش. (با استفاده از تکنولوژی ذخیره‌سازی زائد) (Data Reliability)

۵.جلوگیری از کپی غیرمجاز از فایل‌های PDF نوشته شده روی (SecurDisc TM (Copy Protection