بازار دیجیتال- www.zcar.ir سایتی است که می‌تواند در آن اطلاعاتی در حوزه خودرو به دست بیاورید.


این سایت قصد دارد مهارت‌های فنی و عملی شما را از زاویه‌ای متفاوت با کلیات خودرو آشنا کند و با ساده کردن مفاهیم پیچیده علمی ارتباطی نزدیک‌تر با بیانی ساده را ارائه کند. هدف نهایی این سایت معرفی و مقایسه خودروهای داخل کشور شامل تولید داخل یا وارداتی است.
برای آشنایی با خودرو مورد علاقه خود کافی است بخش انتخاب برند را که در سمت راست صفحه دیده می‌شود انتخاب کنید. با انتخاب این بخش پنجره‌ای پیش روی شما باز می‌شود که در آن بررسی مشخصات فنی و مقایسات تخصصی خودرو دیده می‌شود.
جالب‌ترین قسمت این سایت که می‌تواند اطلاعات جامع و کاملی در حوزه خودرو شما به دست آورید بخش مقالات است که این بخش به دو قسمت مقالات رانندگی برتر و مقالات فنی خودرو تقسیم می‌شود. در مقاله‌ای با عنوان ABS چیست و چه می‌کند آمده است: «ABS یا همان سیستم ضدبلوکه ترمز طراحی و امروزه به صورت یک استاندارد ایمنی روی خودرو‌ها نصب می‌شود.
ABS با کنترل در فشار هیدرولیک ترمز و قطع و وصل کردن آن باعث ارتباط یا قطع شدن ارتباط بین لنت ترمز و دیسک به صورت پیاپی به هدف جلوگیری از بلوکه شدن چرخ می‌شود، کاربرد ABS در سطوح لغزنده و سرعت‌های زیاد به طور چشمگیری بیشتر می‌شود.
رانندگانی که تجربه ترمزگیری در فعال شدن ABS را ندارند با شنیدن صدای قطع و وصل شدن ارتباط لنت و دیسک ترمز و ورود این صدا به داخل کابین و لرزش پدال در زیر پایشان احساس شکستگی و خرد شدن قطعات ترمز به آنها دست داده و فشار روی پدال ترمز را کم می‌کنند.
در نظر داشته باشید روش ترمزگیری صحیح با ABS فشردن پدال کلاج تا انتها و به طور هم زمان فشردن پدال ترمز به صورت مداوم می‌باشد، همچنین در زمان ترمزگیری فرمان دادن به جهت هدایت خودرو به مناسب‌ترین مسیر.
سلامت سیستم ABS با وجود لامپ زرد رنگ با نوشته ANTI LOCK یا ABS در صفحه نمایش‌گر مشخص می‌شود و روشن ماندن دائمی آن از نشانه‌های نقص در این سیستم است.
امروزه سیستم‌های کمکی و تقویت‌کننده مکانیکی و الکترونیکی برای ارتقا و هر چه بهتر کردن عملکرد ترمز به کمک رانندگان آمده و با اندک فشار روی پدال فعال و بهترین نتیجه را در اختیار راننده می‌گذارد ….»
از دیگر امکانات این سایت ارائه مشاوره به افرادی است که تصمیم به خرید خودرو گرفته‌اند یا در زمینه فنی نیاز به دریافت اطلاعات دارند.