۱۳۸۹ یکی از اولویت‌های اصلی و مهم شرکت پست در سال جاری، توسعه خرید و فروش اینترنتی است. به گزارش (ایسنا)، رضا فاضل، مدیرکل خدمات نوین پستی، با بیان این مطلب، اظهار کرد: بر همین اساس همکاری نزدیکی با مرکز توسعه تجارت الکترونیکی وزارت بازرگانی و همچنین دادسرای مبارزه با جرایم رایانه‌ای، فن‌آوری اطلاعات صورت گرفته است.

وی افزود: با توجه به ظرفیت موجود در مجموعه پست، معتقدیم که ارائه خدمات تجارت الکترونیکی به صورت گسترده در سطح کشور بدون بهره‌گیری از این امکانات، محقق نخواهد شد.

او با بیان این که ارائه خدمات خرید و فروش اینترنتی از سال ۸۳ در دستور کار شرکت پست قرار گرفته است، تصریح کرد: در حال حاضر و به‌منظور ارائه این خدمات، شرکت پست طی قراردادی که با هفت شرکت منعقد کرده است، بیش از سه هزار فروشگاه را تحت پوشش قرار داده است.

وی تاکید کرد: در حال حاضر و با توجه به توسعه روزافزون خدمات اینترنتی بیش از ۱۲۰ فروشگاه جدید به‌صورت ماهانه به این شبکه اضافه می‌شوند.

مدیرکل خدمات نوین پستی ارائه خدمات الکترونیکی نظیر تجارت الکترونیکی را فرصتی برای شرکت پست دانست و گفت: بر همین اساس با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته توسعه ارائه خدمات خرید و فروش اینترنتی به صورت جدی در سال جاری در دستور کار قرار گرفته است.

وی ادامه داد: عقد قرارداد با پنج شرکت جدید و تحت پوشش گرفتن بیش از سه هزار و ۵۰۰ فروشگاه اینترنتی جدید، از جمله برنامه‌های در نظر گرفته شده برای سال جاری است.