کارخانجات مخابراتی ایران (ITMC) که پیش از این در پروژه تولید گوشی ملی فعالیت داشت، با شرکت خودروسازی ایران خودرو برای تولید خودرو در کشور مشارکت می‌کند. محمدابراهیم مطلع، مدیرعامل کارخانجات مخابراتی ایران در گفت‌وگو با مهر با تاکید بر اینکه به دلیل وجود برخی مشکلات، پروژه تولید گوشی ایرانی با برند ITMC متوقف شده است، گفت: ITMC با ۴۹ درصد سرمایه‌گذاری در پروژه خودروسازی ایران‌خودرو مشارکت خود را آغاز کرده است.

وی با بیان اینکه ایران خودرو شرکتی جدید تحت عنوان «ایران خودروی فارس» تاسیس کرده است، ادامه داد: کارخانجات مخابراتی ایران ۴۹ درصد سهم این شرکت را خریداری کرده و با این شرکت همکاری می‌کند. به گفته مطلع، در شرایط موجود و با توجه به وضعیت بازار گوشی تلفن‌همراه، جایی برای گوشی‌های ایرانی وجود ندارد و به همین دلیل پروژه تولید گوشی ملی با برند ITMC فعلا متوقف است.

کارخانجات مخابراتی ایران یکی از سه شرکتی است که در سال ۸۶ توافقنامه‌ای با وزارت صنایع برای تولید دو میلیون گوشی در سال منعقد کرد. این شرکت موفق به تولید این تعداد گوشی نشد و طبق اخبار غیررسمی‌ تاکنون کمتر از ۱۰۰هزار دستگاه گوشی تولید و روانه بازار کرده است.

آغاز فاز جدید بهینه‌سازی شبکه موبایل

مدیرکل بهینه‌سازی شبکه ارتباطات سیار از آغاز فاز جدید بهینه‌سازی شبکه همراه اول برای رفع مشکلات خیابان‌های فرعی و بزرگراه‌ها خبر داد و گفت: این اقدام در راستای توسعه فاز چهارم شبکه رادیویی انجام می‌گیرد.

مجید مختارنیا با بیان اینکه فاز جدید بهینه‌سازی و ارتقای کیفیت شبکه تلفن همراه در ۶ ماه نخست امسال انجام می‌شود، گفت: در این فاز بیشترین تمرکز روی پوشش خیابان‌های فرعی و بزرگراه‌ها خواهد بود و همزمان با آن توسعه شبکه را نیز خواهیم داشت. وی با بیان اینکه فاز تامین پوشش شبکه همراه اول در خیابان‌های فرعی و بزرگراه‌ها در راستای توسعه فاز چهارم شبکه رادیویی انجام می‌گیرد، گفت: بیشتر تمرکزمان در این فاز رفع مشکلات پوششی در تهران و شهرهای بزرگ است.