30 میلیارد تومان بودجه برای دیتاسنتر ملی

به گفته معاون فن‌آوری ارتباطات شرکت ارتباطات زیرساخت برای پروژه IDC - دیتاسنتر ملی - حدود ۳۰ میلیارد تومان بودجه در نظر گرفته شده و از سال گذشته که ایزایران به عنوان برنده پروژه انتخاب شد، طرح اولیه را به ما ارائه کرده است. محمدعلی آریانیان در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجویان اظهار کرد: امیدواریم طبق برنامه، کار نصب و خریداری تجهیزات مورد نیاز این پروژه از اواخر خرداد ماه سال جاری آغاز شود.

او گفت: به‌واسطه اجرای این پروژه میزبانی کلیه سایت‌های اینترنتی به داخل کشور آورده می‌شود و کلیه اطلاعات حساس و محرمانه به مدت ۵۰ تا ۶۰ سال ذخیره و به صورت یکجا باقی می‌ماند.

معاون فن‌آوری ارتباطات شرکت ارتباطات زیرساخت همچنین گفت: کتابخانه دیجیتال شرکت ارتباطات زیرساخت نیز فعال شده است و ارتباط با کتابخانه دیجیتال از طریق سایت این شرکت با آدرس www.tic.ir امکان‌پذیر بوده که از سوی مرکز تحقیقات مخابرات راه‌اندازی شده است.

به گفته او، این کتابخانه در حال حاضر دارای بیش از دو هزار نسخه کتاب الکترونیک است و با توجه به اینکه مرکز تحقیقات مخابرات یک موسسه علمی و تحقیقاتی است، طبعا امکانات آرشیوی این کتابخانه از لحاظ کمی و کیفی ارتقا خواهد یافت.

به گزارش ایسنا، معاون فن‌آوری ارتباطات شرکت ارتباطات زیرساخت در مهرماه سال گذشته در گفت‌و‌گو با ایسنا گفته بود: برای اجرایی شدن پروژه دیتاسنتر ملی حدود یک سال زمان مورد نیاز است و می‌توان گفت این پروژه از پاییز سال آینده اجرایی خواهد شد.

وی با بیان اینکه برنده این مناقصه بعد از بررسی و تایید صلاحیت‌های مورد نیاز شرکت ایزایران مشخص شده و در حال نهایی کردن کارهای مورد نیاز هستیم، گفته بود: این شرکت در حال نهایی کردن مقدمات مورد نیاز است، درخواست سازمان‌ها و مراکز مختلف را برای استفاده از این دیتاسنتر دریافت و نیازها را نیز مورد بررسی قرار دادیم، صلاحیت شرکت‌های متقاضی از نظر مالی، فنی و اجرایی مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت این شرکت انتخاب شد.