واگذاری بیش از 175 هزار مشترک ADSL مخابرات در تهران

بر اساس جدیدترین اطلاعات، واگذاری ۱۷۵ هزار و ۳۶۸ ADSL به متقاضیان این سرویس در تهران بعد از اعلام واگذاری، توسط مخابرات استان تهران صورت گرفت. به گزارش (ایسنا)، هرچند در ابتدای تصویب مصوبه دولت برای مجاز کردن شرکت مخابرات ایران جهت راه‌اندازی سه میلیون پورت سوالات و نکات ابهامی درباره مغایر بودنش با قوانین متعدد و از جمله سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری درباره اصل ۴۴ قانون اساسی به همراه داشت، اما پس از خصوصی شدن مخابرات، راه‌اندازی سه میلیون پورت پرسرعت اینترنت در پی آنچه ناتوانی شرکت‌های ندا برای عمل به تعهداتشان اعلام شد، به مخابرات واگذار شده است.

واگذاری ADSL در برخی مناطق تهران از بهمن‌ماه سال گذشته به طور محدود آغاز شد. در حال حاضر ساکنان مناطق دو، شش و هشت مخابراتی یعنی شماره تلفن‌هایی که با پیش شماره ۲، ۶ و ۸ آغاز می‌شود، می‌توانند به‌صورت مراجعه به مراکز مخابراتی یا غیرحضوری برای دریافت ADSL - اینترنت پرسرعت - اقدام کنند و مسوولان ابراز امیدواری کرده‌اند تا پایان سال عمده مناطق آماده ارائه اینترنت پرسرعت به متقاضیان باشند.

در برخی مناطق دیگر نیز ارائه ADSL به‌صورت آزمایشی و به افرادی خاص شامل دانشجویان، اساتید دانشگاهی و... آغاز شده است؛ اما از آنجا که خدمات پس از فروش لازم است، بعد از تهیه این امکان در تمام مناطق شهر تهران، ارائه اینترنت پرسرعت در سطح عمومی آغاز می‌شود.