سازنده تلفن همراه پالم در حال بررسی فروش خود بوده و به‌دنبال پیشنهادهای خریدی برای این شرکت است. بنا بر گزارش بلومبرگ به نقل از منابع آگاه، پالم که تلفن‌های هوشمند Pre و Pixi را ساخته و سیستم عامل تلفن همراه WebOS را طراحی کرده با کمک شرکت گلدمن ساش گروپ و کاتالیست پارتنرز در جست‌وجو برای یافتن خریدار است.

شرکت تایوانی HTC و شرکت چینی لنوو خرید این شرکت را مورد ملاحظه قرار داده و ممکن است پیشنهادهایی را ارائه کنند. یک روزنامه تایوانی چند روز قبل گزارش داد HTC که دومین سازنده بزرگ تلفن هوشمند در جهان است، باب مذاکره را برای به دست گرفتن کنترل پالم آغاز کرده است.

انتشار گزارش احتمال دریافت پیشنهاد خرید از سوی پالم، هفته گذشته ارزش سهام این شرکت را ۳۲ درصد افزایش داد؛ ارزش سهام این شرکت در سال جاری به دنبال فروش مایوس‌کننده تلفن‌های Pre و Pixi بیش از ۶۰ درصد کاهش یافت. مقامات پالم درباره انتشار خبر فروش این شرکت اظهارنظری نکرده‌اند. پالم که ارزش بازار ۸۷۰ میلیون دلار دارد، می‌تواند به صاحب جدیدش برای رقابت با اپل و Research In Motion که سازندگان تلفن هوشمند در آمریکای شمالی هستند، کمک کند. دستگاه‌های پالم همچنین با تلفن‌هایی که با نرم‌افزار اندرویید گوگل کار می‌کنند، رقابت دارند.