تقویم تکنولوژی - ۲۳ فروردین ۸۹

شرکت بزرگ و شناخته شده Sony سال‌ها است که به عنوان یکی از فعال‌ترین شرکت‌های تولید‌کننده در بازار تکنولوژی فعالیت می‌کند و درست به همین دلیل هم اغلب کاربران دست کم کار با یکی از محصولات آن را تجربه کرده‌اند. با این اوصاف، احتمالا برای شما هم مانند ما جالب است بدانید که این شرکت از کی و به چه صورتی کارش را آغاز کرده و در این سال‌ها چه فعالیت‌هایی داشته است. اگر این طور است، می‌توانید مطالب این ستون را دنبال کنید. * در اواخر سال ۱۹۴۵ بعد از جنگ جهانی دوم «ماسارو ایبوکا» یک فروشگاه تعمیر رادیو را در ساختمانی بمب خورده در توکیو راه‌اندازی کرد.

* سال ۱۹۴۶ در واقع اولین جرقه‌های تاسیس شرکت Sony همزمان با همکاری ماسارو ایبوکا با هم‌دانشگاهی‌اش «آکیو موریتا» زده شد. آن‌ها اولین شرکت را با نام Tokyo Tsushin Kogyo یا شرکت مهندسی مخابرات توکیو تاسیس کردند. این کمپانی اولین دستگاه ضبط نوار کاست در ژاپن را ساخت و آن را Type-G نامید.

* دهه ۱۹۵۰ برای Sony با سفر ایبوکا به ایالات متحده و آشنایی با اختراع جدید آزمایشگاه Bell یعنی ترانزیستور آغاز شد. او از این آزمایشگاه حق انحصاری تولید ترانزیستور را برای شرکتش خرید. به این ترتیب اولین دستگاه ضبط کاست مغناطیسی در ژاپن که نوع پیشرفته دستگاه قبلی یعنی Type-G بود، با نام Soni-Tape KA معرفی شد. این دستگاه جدید با استفاده از فیلم‌های کاغذی کار می‌کرد.