دوربین ارزان با کیفیت مناسب

بازار دیجیتال- شرکت Canon به تازگی محصول جدیدی را به بازار انواع دوربین‌های عکاسی دیجیتال معرفی کرده است. این دوربین که از سری دوربین‌های کامپکت این شرکت است، با مدل A۴۹۵ به بازار معرفی شده است. این دوربین با هدف کیفیت مناسب، کاربری‌های مختلف و قیمت منطقی برای دسترسی کاربران متفاوت طراحی و تولید شده است. این دوربین قابلیت عکاسی با وضوح تصویر ۱۰ مگاپیکسل را داشته و از پردازنده DIGIC III هم بهره می‌برد. این محصول امکان زوم اپتیکال تا ۳/۳ برابر را داشته و قابلیت زوم دیجیتال تا ۴ برابر را هم به کاربرانش می‌دهد. حداکثر میزان حساسیت این دوربین در هنگام عکاسی برابر ۱۶۰۰ است و حداقل و حداکثر سرعت شاتر آن به ترتیب برابر ۱۵ و ۱ به ۲۰۰۰ ثانیه می‌رسد.

نمایشگر این دوربین از نوع LCD با اندازه ۵/۲ اینچ است که تصویر را با وضوح ۱۱۵۰۰۰ پیکسل برای کاربرانش به نمایش می‌گذارد. این دوربین جدید مجهز به تکنولوژی تشخیص چهره بوده و از امکان فیلمبرداری هم بهره می‌برد.

A۴۹۵ مبتنی بر حافظه فلش بوده و امکان ارتقای حافظه از طریق کارت‌های حافظه SD و SDHC را هم دارد. این دوربین با دو باتری سایز AA کار می‌کند و دارای یک پورت PictBridge و یک خروجی AV است. ابعاد این دوربین برابر ۶/۳۰×۷/۶۱×۵/۹۳ میلیمتر بوده و وزن آن به حدود ۱۷۵ گرم می‌رسد. این دوربین جدید در حال حاضر با قیمتی در حدود ۱۳۰ دلار به بازار عرضه شده است و به فروش عمومی می‌رسد.