دوربین‌هایی کوچک برای عکاسی و فیلمبرداری

بازار دیجیتال- شرکت Sanyo که در سال‌های اخیر به خاطر طراحی و تولید دوربین‌های فیلمبرداری دیجیتال قابل‌حمل و کوچک در میان کاربران سرتاسر دنیا به شهرت رسیده است، به تازگی محصولات جدید دیگری را به این بازار معرفی کرده است. این محصولات جدید در واقع دو دوربین دو کاره هستند که می‌توانند هم به عنوان دوربین فیلمبرداری و هم دوربین عکاسی مورد استفاده قرار بگیرند. این دوربین‌های جدید که ابتدا در بازار ژاپن معرفی شده است، با مدل‌هایXacti DMX-CG۱۰۰ و Xacti DMX-GH۱ معرفی شده‌اند.

این دوربین‌ها بدنه کوچک، اما قوی داشته و قابلیت فیلمبرداری با وضوح بالا یعنی full HD را به کاربرانش می‌دهد. این در حالی است که کاربران این دوربین‌ها امکان عکاسی با وضوح تصویر ۱۴ مگاپیکسل را هم در اختیار دارند.

کاربران این دوربین می‌توانند از امکان زوم واید از حداقل ۴۰ میلیمتر تا ۲۴۰ میلیمتر و زوم تله از حداقل ۸۰ میلیمتر تا حداکثر ۴۸۰ میلیمتر بهره‌مند شوند.

هر دو این دوربین‌ها دارای نمایشگر LCD با اندازه ۷/۲ اینچ هستند و علاوه بر حافظه داخلی ۵۰ مگابایتی، امکان ارتقای حافظه تا ۳۲ گیگابایت از طریق کارت‌های حافظه SD، SDHC و SDXC را به کاربرانش می‌دهد. این دوربین‌ها امکان زوم اپتیکال تا ۵ برابر را داشته و از یک پورت USB و mini HDMI هم بهره می‌برد. این دوربین‌ها تکنولوژی Eye-Fi را هم پشتیبانی می‌کنند.

دوربین مدل DMX-CG۱۰۰ وزن ۱۷۶ گرمی داشته و دوربین مدل DMX-GH۱ هم وزنی برابر ۱۷۲ گرم دارد. این دوربین‌ها ابتدا قرار است در بازار ژاپن و از روز ۱۶ ماه آوریل با قیمتی یکسان و برابر ۳۹۰ دلار عرضه شده و به فروش عمومی برسند.