امکان به اشتراک‌گذاری یک مودم بین کاربران متعدد، به‌عنوان سرویسی منحصر به فرد، برای اولین بار در ایران در اختیار کاربران وایمکس ایرانسل قرار گرفت. آرش کریم بیگی، مدیر روابط عمومی ایرانسل، در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجویان با بیان این مطلب گفت: استفاده مشترک و همزمان از مودم وایمکس ایرانسل برای کاربران متعدد، بدون افت سرعت و کیفیت از سوی ایرانسل ممکن شد.

به گفته وی، با ارائه این سرویس به‌عنوان مثال افرادی که در یک مجتمع مسکونی ساکن هستند و به همراه چند تن از همسایگان خود، قصد استفاده از خدمات وایمکس ایرانسل را دارند، دیگر هر کدام به تنهایی نیاز به خرید یک مودم جداگانه ندارند؛ چراکه فناوری وایمکس ایرانسل، این امکان را می‌دهد تا چندین کاربر بدون کاهش سرعت، به‌طور همزمان از یک مودم وایمکس مشترک و از سرعت و ترافیک اختصاصی طرح تعرفه انتخابی خود استفاده کنند.

وی تصریح کرد: این تکنولوژی نوین برای اشتراک مودم بدون مداخله در پهنای باند دیگر کاربران، می‌تواند در شرایط بسیاری مورد استفاده قرار‌گیرد، چراکه دیگر مهم نیست کاربر کجا است، زیرا می‌تواند با دسترسی و استفاده از یک مودم وایمکس ایرانسل و شناسه خود، به راحتی به اینترنت متصل شود.

او ادامه داد: یعنی کاربران در هر یک از شهرهای تحت پوشش وایمکس ایرانسل و در هر جایی که یکی از کاربران سرویس وایمکس ایرانسل باشد، می‌توانند به سادگی و تنها با وارد کردن شناسه کاربری خود، از طریق مودم وی به اینترنت بی‌سیم پرسرعت اختصاصی خود دسترسی داشته و از اعتبار حساب خود استفاده کنند.

کریم‌بیگی تصریح کرد: در به اشتراک گذاشتن مودم، هیچ‌کس از پهنای باند دیگری استفاده نمی‌کند و کاربر پهنای باند خود را با دیگران به اشتراک نمی‌گذارد. در صورتی که کاربران از یک مودم مشترک استفاده کنند، باید تنها هزینه طرح انتخابی خود را بپردازند و نیازی به پرداخت هزینه‌های اضافی نظیر بهای مودم و غیره نیست.