بازار تلفن همراه تهران همانند سایر بازار‌های دیجیتالی در نخستین روزهای سال جدید به دلیل کاهش تقاضا روزهای بی‌رونقی را سپری می‌کند و به همین دلیل بهای تمامی گوشی‌های موجود در بازار با کاهش قیمت اندک عرضه شد. نمایندگان قانونی در این باره می‌گویند که با توجه به شرایط بازار تلفن همراه و عدم کاهش تعرفه پیش‌بینی می‌شود بازار گوشی تلفن همراه همانند سال گذشته سرد و کم رونق سپری شود. «شهرام مرادبیگی» یکی از کارشناسان حوزه بازار تلفن همراه در این باره گفت: مشکلات عدیده‌ای که طی سال گذشته باعث بی‌رونقی بازار پرهیاهوی تلفن همراه شد، در سال جدید نیز پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: به دلیل ثبات تعرفه گوشی تلفن همراه در سال جدید نیز تغییر و تحول خاصی در بازار تلفن همراه روی نخواهد داد و با استمرار این شرایط تنها فضای کار برای فعالان قانونی سخت‌تر می‌شود و فضای فعالیت در این بازار پرمشترک به قاچاقچیان اختصاص داده می‌شود.

این کارشناس معتقد است: در زمان حاضر بازار گوشی تلفن همراه در تهران بعد از تعطیلات نوروزی به دلیل کاهش خریدوفروش، روزهای بی‌رونقی را پشت سر می‌گذراند، تا جایی که بیشتر برندهای معتبر گوشی تلفن همراه نظیر نوکیا، سونی اریکسون و سامسونگ وادار به کاهش قیمت محصولاتشان شدند.

یکی از نمایندگان قانونی معتقد است: در صورت عدم کاهش تعرفه واردات گوشی تلفن همراه، این بازار بدون تغییر، مشابه سال گذشته سپری خواهد شد و سود گرمایش سرمایه به فعالان غیرقانونی اختصاص داده می‌شود.