مخابرات خصوصی‌شده رقیب نابرابر بخش‌خصوصی است

یکی از موضوعات مهمی که برای شرکت‌های فعال حوزه ICT وجود دارد، موضوع برخورد دوگانه دولت با بحث خصوصی‌سازی است که در حال حاضر مخابرات خصوصی شده و به‌عنوان رقیبی نابرابر با بخش خصوصی تلقی می‌شود. کوروش فهامی، رییس هیات مدیره انجمن کارفرمایان ICT استان اصفهان در گفت‌وگو با «ایسنا» با بیان این مطلب گفت: در سال گذشته از طریق پیگیری که از استانداری در رابطه با این موضوع و مشکلات شرکت‌ها انجام شد، آنها ادعا کردند که هنوز مخابرات خصوصی نشده و پس از خصوصی‌سازی طبیعتا این موضوع حل می‌شود و شرکت‌های اینترنتی می‌توانند به خوبی در حوزه دایل‌آپ یا اینترنت پرسرعت فعالیت کنند و در واقع تمامی مشکلات بعد از خصوصی‌سازی مخابرات حل می‌شود. این مدیر شرکت اینترنتی گفت: شرکت مخابرات به‌عنوان رقیبی بزرگ برای ما محسوب می‌شود و به عنوان شرکتی که بیشترین درآمد را در اختیار دارد، برای بخش خصوصی مشکل‌ساز شده و به گونه‌ای است که ما برای دریافت خط ای‌وان با دردسرهای زیادی مواجهیم، ولی مخابرات هر زمانی که اراده کند می‌تواند لینکش را آپ کند.

او با بیان اینکه اینترنت دایل‌آپ همیشه مشتریان خاص خود را دارد، تاکید کرد: طبیعتا در استانی مثل اصفهان نیز با آغاز فعالیت اینترنت پرسرعت و شرکت‌های ارائه‌دهنده اینترنت پرسرعت و پس از آن وایمکس، یکسری از مشتریان دایل‌آپ کاهش یافته، ولی این نوع اینترنت همیشه مشتریان خاص خود را دارد.

وی ادامه داد: شرکت‌های کوچک اینترنتی باید فعالیت خود را گسترش دهند و در حوزه‌های دیگر هم وارد شوند تا بتوانند در آینده دوام آورده و فعالیت کنند و این چیزی است که شرکت‌های فعال اینترنتی در استان اصفهان نیز باید به آن توجه کرده و سعی کنند با گسترش فعالیت خود تا حدودی مشکلات خود را کاهش دهند.