عدم موفقیت دستگاه‌های پخش دی‌وی‌دی قابل حمل

بازار دیجیتال- اگر به یاد داشته باشید اوایل زمستان سال گذشته، دستگاه‌های پخش دی‌وی‌دی قابل حمل که به طور گسترده در برندهای مختلف وارد بازار داخلی شده بودند، ویترین اکثر فروشگاه‌ها را در مراکز خرید و فروش کامپیوتر اشغال کرده بودند و فعالان بازار معتقد بودند این دستگاه‌ها طی ماه‌های آینده بازار پررونقی خواهند داشت، اما این اتفاق نیفتاد و بر اساس اعلام فعالان بازار، این دستگاه‌ها روی دست فروشندگان مانده است. فعالان بازار دلایل مختلفی را برای عدم موفقیت این کالاها در بازار عنوان کردند.

در این رابطه گفت‌و‌‌گوی کوتاهی با محسنی، یکی از فعالان بازار این کالا داشتیم که می‌خوانید:

در مورد دستگاه‌های پخش دی‌وی‌دی که ظاهری مانند لپ‌تاپ دارند و طی ماه‌های اخیر به طور گسترده وارد بازار داخلی شدند، توضیح دهید. شنیده می‌شود این دستگاه‌ها فروش موفقی نداشتند. این موضوع صحت دارد؟

بله. این دستگاه‌ها طی مدتی که از حضورشان در بازار می‌گذرد، نتوانستند نظر خریداران را به خود جلب کنند و در حال حاضر این کالاها اغلب روی دست فروشندگان مانده‌اند.

علت چیست؟

وقتی کالایی وارد بازار می‌شود باید مطابق با خواست و نیاز مصرف‌کننده طراحی شده باشد و ضعیف‌تر از کالاهای مشابه در این زمینه نباشد. این کالاها نه تنها حجم بزرگی دارند؛ بلکه قیمت آنها هم مصرف‌کننده را برای خرید تشویق نمی‌کند.

‌ از طرفی در شرایط فعلی مصرف‌کنندگان به دنبال کالاهای کم‌‌حجم با قابلیت حمل آسان هستند نه کالاهای دست و پا‌گیر.

تغییری در قیمت این کالاها ایجاد شده است؟

قیمت‌ها نسبت به روزهای نخستین ورود این کالا به بازار کمتر شده است.