بازار دیجیتال- با وجودی که لپ‌تاپ‌های مجهز به پردازنده‌های جدید شرکت اینتل مدت‌ها است به طور محدود وارد بازار داخلی شده‌اند، اما میزان تقاضا برای این کالا همچنان در حد ناچیزی است و فعالان بازار معتقدند عدم آگاهی مصرف‌کنندگان نسبت به قابلیت‌های این پردازنده‌های جدید باعث شده است که میزان تقاضا هم اندک باشد و در نتیجه روند واردات لپ‌تاپ‌های مجهز به این پردازنده‌ها کند باشد. بر اساس اعلام فعالان بازار، باید اطلاع‌رسانی دقیقی در رابطه با قابلیت‌های دستگاه به مصرف‌کنندگان شود و مصرف‌کننده بداند دستگاهی که می‌خواهد چه ویژگی‌ها و چه تفاوت‌هایی با آنچه سابق بر این مرسوم بوده، دارد.

در این رابطه گفت‌و‌گوی کوتاهی با یکی از فعالان بازار داشتیم که می‌خوانید:

برخی از فعالان بازار بر این باورند که دلیل تقاضای اندک برای لپ‌تاپ‌های مجهز به پردازنده‌های نسل جدید عدم آگاهی در مورد این پردازنده‌ها است. این موضوع صحت دارد؟

بله. بسیاری از مراجعین برای خرید لپ‌تاپ به درستی نمی‌دانند پردازنده‌های نسل جدید چه ویژگی‌هایی دارند و حتی گروهی اصلا نام این پردازنده‌ها را نمی‌دانند و تصور می‌کنند لپ‌تاپی که به پردازنده CORE I ۳ ۲.۰ GHZ مجهز است از لپ‌تاپی که به پردازنده CORE ۲ DUO ۲.۶GHZ مجهز است ضعیف‌تر است؛ اما در حقیقت موضوع عکس این است.

به نظر شما از چه طریق می‌توان اطلاع‌رسانی کرد؟

فروشندگان هنگام فروش کالا باید اطلاعات دقیق به مصرف‌کننده بدهند. یکی از مشکلات ما این است که حتی برخی از فروشندگان سواد و دانش کافی درباره آنچه می‌فروشند ندارند.

شنیده می‌شود با عرضه لپ‌تاپ‌های مجهز به پردازنده سری CORE I در آینده نزدیک بازار لپ‌تاپ‌هایی که به این پردازنده‌ها مجهز نیستند راکد می‌شود. درست است؟

رشد تکنولوژی و استفاده از ابزارها و تکنولوژی‌های جدید در کشور ما کند است و تحقق این امر به این زودی‌ها بعید است.