بازار دیجیتال- با تغییر و تحولات در جوامع، جرائم نیز تغییر می‌کنند و این تغییر با ورود فناوری اطلاعات به زندگی بشر پیچیده‌تر هم می‌شود.

از این رو همان طور که در فضای فیزیکی ارگان‌های مختلفی وجود دارند که به جرایم رسیدگی کرده و با استفاده از ابزارهای خاص سعی در کاهش جرایم دارند، فضای مجازی نیز با استفاده از قوانین و مقررات و مراکز امداد رایانه‌ای سعی در کاهش جرایم دارند.
پرتال آگاهی رسانی، پشتیبانی و امداد در زمینه اختلالات امنیتی فضای رایانه‌ای (آپا) به آدرس www.ircert.cc از جمله سایت‌هایی است که می‌توان به مراجعه به آن اطلاعات جامعی در خصوص جرایم رایانه‌ای و مقابله با آن پیدا کرد.
کاربران با مراجعه به این پرتال می‌توانند مشکلات خود را با متخصصان آپا در میان گذاشته و راهکار‌هایی دریافت کنند.
در این پرتال مطالبی با عنوان آسیب‌پذیری‌های امنیتی در محیط‌های انواع سیستم‌های رمزنگاری متداول در کشور، انواع نرم‌افزارهای کاربردی، انواع سرویس‌های شبکه‌ای، گزارش‌های مرتبط با حوادث ناشی از تولید و انتشار انواع ویروس‌ها، هرزنامه‌ها و پیام‌های ناخواسته الکترونیکی و آسیب‌پذیری‌های امنیتی انواع محصولات شبکه‌ای و... وجود دارد. یکی از بخش‌های این پرتال برای کاربران کاربردی باشد، بخش هشدارهای مهم است. در این قسمت اطلاعات و مطالب مفیدی در خصوص خطرهای موجود در فضای سایبر و راه‌های مقابله با آن به چشم می‌خورد.