دوربین سبک با بدنه مقاوم

بازار دیجیتال- شرکت Sony به تازگی دوربین‌های کامپکت جدیدی را به بازار معرفی کرده است که این دوربین‌ها را اخیرا روانه بازار کرده است. دوربین مدل DSC-TX۵ یکی از این مدل‌های جدید است که بر اساس پیش‌بینی کارشناسان بازار انتظار می‌رود با استقبال خوبی از طرف خریداران مواجه شود. این دوربین با وزن ۱۲۸ گرمی ابعاد کوچکی برابر ۷/۱۷×۹/۵۶×۹۴ میلیمتر دارد. این دوربین بدنه مقاومی داشته و مجهز به قابلیت‌های ضد حرارت تا ۱۴ درجه فارنهایت، ضد یخ‌زدگی، ضد آب تا عمق ۱۰ فوتی، ضد گرد و خاک و ضدضربه و پرتاب شدن از فاصله ۵ فوتی هم هست.این محصول جدید امکان عکاسی با وضوح تصویر ۲/۱۰ مگاپیکسل را داشته و امکان زوم اپتیکال تا ۴ برابر را هم به کاربرانش می‌دهد. نمایشگر این دوربین از نوع LCD لمسی با اندازه بزرگ ۵/۳ اینچ است که تصاویر را با وضوح ۹۲۱۰۰۰ پیکسل برای کاربرانش به نمایش می‌گذارد.

این دوربین همچنین امکان فیلمبرداری با وضوح مناسب HD یا ۷۲۰ پیکسل را داشته و این فیلم‌ها را با فرمت AVCHD ثبت و ذخیره می‌کند.

این دوربین دارای یک خروجی HDMI و USB نسخه ۲ بوده و از لنز Carl Zeiss هم بهره می‌برد. این دوربین در رنگ‌های متنوع نقره‌ای، مشکی، صورتی، سبز و قرمز طراحی و تولید شده و قرار است از ماه آوریل آینده با قیمت ۳۵۰ دلار به بازار عرضه شده و به فروش عمومی برسد.