لپ‌تاپ‌های جدید روی دست فروشندگان ماند

بازار دیجیتال- قیمت انواع لپ‌تاپ طی یک هفته اخیر در بازار ثابت بوده و تغییر چندانی نکرده است.

بر اساس اعلام فعالان بازار، طی مدت اخیر با وجود برگزاری جشنواره‌های فروش ویژه نوروز که توسط برخی از فروشندگان و شرکت‌های عرضه‌کننده برگزار شده است، میزان خرید و فروش تغییر چندانی نکرده است و قیمت‌ها نیز تقریبا ثابت بوده است. اما برخی از فعالان بازار برای به فروش رساندن اجناس خود قیمت‌ها را کاهش داده‌اند که این موضوع باعث شده است بازار با چند دستگی قیمت مواجه شود.

به گفته عباسی ،یکی از فعالان بازار لپ‌تاپ طی مدت اخیر به دلیل ورود محدود مدل‌های جدید و در کنار آن تقاضای اندک در بازار و همچنین فرارسیدن موعد تسویه حساب شرکت‌ها و فروشگاه‌ها، برخی از فعالان بازار برای به فروش رساندن کالاهای خود ناچار شده‌اند قیمت‌ها را کاهش دهند و این اقدام باعث اعتراض گروهی دیگر از فعالان بازار

شده است.

یکی از فعالان بازار در این باره می‌گوید: طی چند ماه گذشته به دلیل رکود شدید بازار، قیمت‌ها در حد زیادی در بازار کاهش یافت که این موضوع باعث شد بسیاری از فعالان بازار کالاها را با ضرر به فروش برسانند، ولی گروهی که قیمت‌ها را در حد کمتری کاهش دادند، توانستند طی مدت اخیر مجددا قیمت‌ها را کاهش دهند تا به این طریق مشتری جذب کنند.

علایی یکی از فعالان بازار نیز می‌گوید: طی مدت اخیر با وجود کاهش مجدد قیمت‌ها توسط تعداد محدودی از فعالان بازار، باز هم بازار در دوران رکود به سر می‌برد و کالاها روی دست فروشندگان مانده است.

وی با اشاره به این موضوع که با کاهش شدید قیمت‌ها میزان تقاضا برای لپ‌تاپ‌های دست دوم هم در حد قابل توجهی کاهش یافته می‌گوید: تا پیش از این، برخی از فروشندگان به طور محدود تعدادی لپ‌تاپ دست‌دوم داشتند که با کاهش شدید قیمت‌ها فروش این لپ‌تاپ‌ها هم متوقف شده است.