پشتیبانی گوگل از HTC در برابر شکایت اپل

به‌دنبال شکایت اپل از HTC که سازنده تلفن نکسوس وان گوگل است، غول اینترنتی به دفاع از این شرکت تایوانی پرداخت.

طبق اعلام گوگل، این شرکت بخشی از این شکایت نیست، با این همه از سیستم عامل آندروید و شرکایی که به ساخت آن کمک کرده‌اند، حمایت می‌کند. اپل شرکت HTC را به نقض ۲۰ امتیاز انحصاری‌اش متهم ساخته که مربوط به رابط کاربری آیفون و معماری و سخت‌افزار این تلفن هوشمند هستند. مدیر اجرایی اپل در بیانیه‌ای در ارتباط با این شکایت اظهار کرده می‌توانیم به کناری نشسته و شاهد باشیم رقبا نوآوری‌های ثبت شده ما را به سرقت می‌برند یا می‌توانیم کاری در مورد آن انجام دهیم.

استیو جابز در ادامه اظهار کرده است: ما تصور می‌کنیم رقابت سالم است، اما رقبا باید فن‌آوری‌های متعلق به خودشان را بسازند نه اینکه فن آوری ما را به سرقت ببرند. این شرکت فن‌آوری با این که در شکایت خود از گوگل نام نبرده، اما گوشی‌های HTC را که با سیستم عامل آندروید گوگل کار می‌کنند، از جمله نکسوس وان، تاچ پرو، تاچ دیاموند و همچنین گوشی‌های مجهز به پلت‌فرم ویندوز موبایل را ذکر کرده است.

این گوشی‌ها توسط اپل به عنوان «محصولات آندرویدی HTC متهم» نام گرفته‌اند که بر فن‌آوری این شرکت متکی هستند و اپل به سازمان تجارت جهانی آمریکا اعلام کرده که تا ۱۰ امتیاز انحصاری نقض شده مربوط به نکسوس وان هستند.