لپ تاپ باقابلیت و ارزان قیمت HP

بازار دیجیتال- مدل Compaq ۵۱۰-A به عنوان لپ‌تاپ پرفروش HP در بازار داخلی معرفی شد. این لپ‌تاپ با پردازنده ۲ گیگاهرتزی دو هسته‌ای اینتل همراه شده است و از ویندوز ۷ نصب شده بهره می‌برد. ۱/۱۴ اینچی واید WXGA این لپ‌تاپ با هدف استفاده بیزینس‌های کوچک طراحی شده است. این نوت‌بوک از پردازنده ۲ گیگاهرتزی دو هسته‌ای یا Core۲ Duo اینتل بهره می‌برد. امروزه پردازنده‌های دوهسته‌ای بسیار پر طرفدار شده‌اند. قابلیت چند کاره‌ای آنها فوق‌العاده است و عملا سرعت سیستم را فراتر از توان اسمی‌افزایش می‌دهند.

پردازنده‌ای دو هسته‌ای با این توان اسمی، ‌قدرت عملکرد بهتری را نسبت به پردازنده‌های دیگر با همین توان اسمی ‌ارائه می‌کند. طراحان می‌توانستند از پردازنده قدرتمندتر هم استفاده کنند ولی به همان اندازه نیز افزایش قیمت را شاهد خواهیم بود. این پردازنده به راحتی از عهده اجرای بسیاری از برنامه‌های سنگین و گرافیکی بر می‌آید. حافظه رم ۲ گیگاهرتزی SDRAM نصب شده نیز توان مناسبی دارد. البته امروزه دیگر روی لپ‌تاپ‌ها رم‌های ۴ گیگاهرتزی نیز نصب می‌شود. به هر حال حافظه رم ۵۱۰-A قابلیت ارتقا تا ۴ گیگابایت را دارد.‌ هارددیسک GB۲۵۰ آن با سرعت ۵۴۰۰ rpm چرخش می‌کند و ظرفیت مناسبی نیز دارد.

این نوت‌بوک همچنین از نظر امکانات اتصالی و ارتباطاتی بسیار مجهز است و می‌توان گفت شما برای اتصال به شبکه و اینترنت همه چیز خواهید داشت.

از مودم ۵۶ Kb گرفته تا گیرنده wireless و Ethernet port به علاوه مجهز به بلوتوث، کارتخوان ۶ کاره، ۱ ExpressCard/۳۴ slot و سه پورت USB نیز است.

این نوت‌بوک از آدیوهای HD نیز پشتیبانی می‌کند وروی آن یک وب کم ۲ مگاپیکسلی نصب شده است. ابعاد این لپ تاپ ۳۳۶ × ۰/۳۲ × ۹/۲۳۳ میلیمتر است و ۲/۲ کیلوگرم وزن دارد. از باتری لیتیوم یونی ۶ سلولی بهره می‌برد و از آداپتور ۶۵-watt AC استفاده می‌کند. نرم‌افزارهای نصب شده آن HP Total Care Advisor, HP Recovery Manager (Windows Vista only), HP Webcam Software (select models), Roxio Creator Business, McAfee Total Protection, Intervideo WinDVD ۸SE- DVD Player را شامل می‌شوند.

لپ‌تاپ مذکور با قیمت ۵۹۹ هزار تومان به فروش می‌رسد.