دوربین SLR جدید با امکان فیلمبرداری HD

بازار دیجیتال- شرکت بزرگ و فعال Canon به تازگی یک دوربین حرفه‌ای SLR را به بازار معرفی کرده است. این دوربین در اواسط ماه فوریه و با مدل EOS-۵۵۰D به بازار معرفی شده است. ۵۵۰D در واقع مدل بعدی EOS-۵۰۰D است که نسبت به آن مزیت فیلمبرداری با وضوح HD یا ۱۰۸۰ پیکسلی با کنترل کامل دستی را برای این دوربین جدید برشمرد. این دوربین قابلیت عکاسی با وضوح تصویر بالای ۱۸مگاپیکسل را داشته و از حسگر CMOS هم بهره می‌برد. این محصول جدید عکس‌هایی با حداکثر اندازه ۳۴۵۶×۵۱۸۴ پیکسل را گرفته و ثبت می‌کند.

جدیدترین دوربین حرفه‌ای Canon مجهز به لرزشگیر اپتیکال تصویر بوده و امکان فوکوس دستی و اتوماتیک را هم دارد. حداقل سرعت شاتر این دوربین برابر ۳۰ ثانیه بوده و حداکثر سرعت آن برابر ۱ به ۴۰۰۰ ثانیه است.

حداکثر میزان حساسیت این دوربین در هنگام عکاسی برابر ۱۲۸۰۰ است که در میان دوربین‌های مشابه منحصر به فرد است. این دوربین مبتنی بر حافظه فلش بوده و قابلیت ارتقای حافظه از طریق کارت‌های حافظه SD، SDHC و SDXC را هم در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد.

نمایشگر این دوربین از نوع LCD با اندازه بزرگ ۳ اینچ است که تصاویر را با وضوح بالای ۱۰۴۰۰۰۰ پیکسل برای کاربرانش به نمایش می‌گذارد. این دوربین همچنین امکان فیلمبرداری با وضوح HD و سرعت ۳۰ فریم در هر ثانیه را به کاربرانش می‌دهد.

۵۵۰D از طرفی امکان عکاسی پی‌درپی با سرعت ۷/۳ فریم در هر ثانیه را داشته و از تایمر اتوماتیک ۲ یا ۱۰ ثانیه‌ای هم بهره می‌برد. این دوربین مجهز به پورت USB پر سرعت نسخه ۲ بوده و دارای یک خروجی HDMI هم هست.

ابعاد این دوربین برابر ۶۲×۹۸×۱۲۹ میلیمتر بوده و وزن آن به ۵۳۰ گرم می‌رسد. با این همه، اما شرکت Canon هنوز اطلاعات دقیقی درباره زمان و قیمت عرضه این محصول اعلام و منتشر نکرده است.