بازار دیجیتال- شرکت فعال Nikon که سهم قابل توجهی از بازار دوربین و لوازم عکاسی دیجیتال را در اختیار دارد، به تازگی پنج مدل از دوربین‌های کامپکت خودش را به بازار معرفی کرده است.

این دوربین‌ها با مدل‌های C،Coolpix P۱۰۰ Coolpix L۱۱۰، Coolpix S۴۰۰۰، Coolpix L۲۲ و Coolpix S۸۰۰۰ به بازار معرفی شده‌اند. این دوربین‌ها در واقع می‌توانند انتخاب مناسبی برای کاربران خانگی علاقه‌مند به عکاسی و کاربران نیمه حرفه‌ای باشند. دوربین مدل P۱۰۰ امکان عکاسی با وضوح تصویر ۳/۱۰ مگاپیکسل را داشته و مجهز به لرزشگیر اپتیکال تصویر است. حداقل فاصله کانونی ۲۶ میلیمتر بوده و حداکثر فاصله کانونی آن به ۶۷۸ میلیمتر می‌رسد. حداکثر میزان حساسیت این دوربین در زمان عکاسی به ۳۲۰۰ می‌رسد و حداکثر سرعت شاتر آن برابر ۱ به ۲۰۰۰ است. این دوربین مبتنی بر حافظه فلش بوده و ظرفیت حافظه داخلی آن به ۴۳ مگابایت می‌رسد.

با این حال اما کاربران این دوربین امکان ارتقای حافظه آن را از طریق کارت‌های حافظه SD و SDHC در اختیار دارند. نمایشگر این دوربین از نوع LCD با اندازه 3 اینچ است که تصاویر را با وضوح 920000 پیکسل برای کاربرانش به نمایش می‌گذارد. این دوربین همچنین قابلیت فیلمبرداری با وضوح HD و سرعت 30 فریم در هر ثانیه را هم به کاربرانش می‌دهد. این دوربین دارای پورت USB پر سرعت نسخه 2 بوده و از یک خروجی HDMI هم بهره می‌برد. ابعاد این دوربین برابر 99×83×114 میلیمتر بوده و وزن آن به 481 گرم می‌رسد.دوربین Coolpix L110 هم امکان عکاسی با وضوح تصویر 2/12 مگاپیکسل را داشته و از حسگر CCD بهره می‌برد. این دوربین امکان زوم دیجیتال تا 4 برابر را داشته و حداقل و حداکثر فاصله کانونی آن به ترتیب به 28 و 420 میلیمتر می‌رسد. این دوربین دارای لرزشگیر اپتیکال تصویر بوده و میزان حساسیتی حداکثر برابر 3200 می‌رسد. حداقل سرعت شاتر این دوربین برابر 8 ثانیه بوده و حداکثر سرعت آن برابر 1 به 2000 ثانیه می‌رسد.

نمایشگر این دوربین از نوع LCD با اندازه ۳ اینچ است که تصاویر را با وضوح ۴۶۰۰۰۰ پیکسل برای کاربرانش نمایش می‌دهد. این دوربین حافظه داخلی برابر ۴۳ مگابایت داشته و امکان ارتقای حافظه از طریق کارت‌های حافظه SD و SDHC را در اختیار کاربرانش می‌گذارد. این محصول قابلیت فیلمبرداری با وضوح ۷۲۰ پیکسل و سرعت ۳۰ فریم در هر ثانیه را داشته و از یک پورت USB و یک پورت HDMI هم بهره می‌برد. این دوربین با ۴ باتری سایز AA شارژ شده و با ابعاد ۷۸×۷۴×۱۰۹ میلیمتر، وزنی برابر ۴۰۶ گرم دارد.
Coolpix S4000 هم دوربین جدید دیگری از این شرکت است که امکان عکاسی با وضوح تصویر 12 مگاپیکسل با زوم دیجیتال 4 برابر را دارد.

حداقل فاصله کانونی این دوربین برابر ۲۷ میلیمتر بوده و حداکثر فاصله آن به ۱۰۸ میلیمتر می‌رسد. این دوربین حداکثر حساسیت ۳۲۰۰ در زمان عکاسی را داشته و با حافظه داخلی ۴۵ مگابایتی امکان ارتقای حافظه از طریق کارت‌های حافظه SD و SDHC را در اختیار کاربرانش می‌گذارد. این دوربین که مجهز به باتری لیتیومی است، ابعادی برابر ۲۰×۵۷×۹۵ میلیمتر داشته و وزن آن به ۱۳۱ گرم می‌رسد.دوربین جدید دیگر Nikon با مدل Coolpix L۲۲ به بازار معرفی شده است. این دوربین امکان عکاسی با وضوح تصویر ۱/۱۲ مگاپیکسل را داشته و قدرت زوم اپتیکال آن به ۴ برابر می‌رسد. این دوربین حداقل فاصله کانونی ۳۷ میلیمتری داشته و حداکثر فاصله کانونی آن به ۱۳۴ میلیمتر می‌رسد. لرزشگیر تصویر این دوربین از نوع الکترونیک بوده و حساسیت آن در زمان عکاسی به ۱۶۰۰ می‌رسد.

این دوربین با حافظه داخلی 19 مگابایتی امکان ارتقای حافظه با کارت‌های حافظه SD و SDHC را دارد. نمایشگر این دوربین از نوع LCD با اندازه 3 اینچ است که تصاویر را با وضوح 230000 پیکسل برای کاربرانش نمایش می‌دهد. ابعاد این دوربین برابر 28×61×98 میلیمتر بوده و وزن آن به 169 گرم می‌رسد. این دوربین همچنین دارای یک پورت USB پر سرعت نسخه 2 است و قابلیت فیلمبرداری با سرعت 30 فریم در هر ثانیه و وضوح 480×640 پیکسل را هم دارد.Coolpix S8000 دوربین جدید دیگری از این سری است که قابلیت عکاسی با وضوح تصویر 2/14 مگاپیکسل را دارد. این دوربین امکان زوم دیجیتال تا 2 برابر را داشته و دارای لرزشگیر اپتیکال تصویر هم هست. حداقل و حداکثر فاصله کانونی این دوربین به ترتیب برابر 30 و 300 میلیمتر بوده و حداکثر میزان حساسیت آن در هنگام عکاسی به 3200 می‌رسد. این دوربین مبتنی بر حافظه فلش بوده و ظرفیت حافظه داخلی آن به 32 مگابایت می‌رسد. با این حال، اما کاربران این دوربین امکان ارتقای حافظه آن را از طریق کارت‌های حافظه SD و SDHC را دارند. نمایشگر این دوربین از نوع LCD با اندازه 3 اینچ است که تصاویر را با وضوح 921000 پیکسل برای کاربرانش به نمایش می‌گذارد. این دستگاه امکان فیلمبرداری با وضوح 720×1280 پیکسل با سرعت 30 فریم در هر ثانیه را به کاربرانش می‌دهد. این دوربین دارای باتری لیتیومی بوده و از یک پورت USB و خروجی HDMI هم بهره می‌برد. ابعاد این دوربین برابر 27×57×103 میلیمتر بوده و وزن آن به 183 گرم می‌رسد.با تمام اینها، اما شرکت بزرگ Nikon هنوز اطلاعاتی درباره زمان و قیمت دقیق عرضه این دوربین‌های عکاسی جدیدش اعلام و منتشر نکرده است.