بازار دیجیتال- بازی‌های کامپیوتری این روزها بیشتر از گذشته در میان افراد محبوبیت پیدا کرده است و در واقع به یکی از جذاب‌ترین سرگرمی‌های زندگی روزمره تبدیل شده است. درست به همین دلیل هم هست که در این سال‌ها تمایل برای خرید کنسول‌های بازی‌های کامپیوتری افزایش پیدا کرده است وبه دنبال آن شرکت‌های تولید کننده این محصولات هم برای کسب سود بیشتر از این بازار پر رونق هر روز محصولات جدیدی را روانه بازار این محصولات می‌کنند.

با این اوصاف شاید برایتان جالب باشد که بدانید این کنسول‌ها از ابتدا تا امروز چه تغییراتی را تجربه کرده و پشت سر گذاشته‌اند. اگر این طور است می‌توانید مطالب این ستون را دنبال کنید تا با تاریخچه کنسول‌های بازی‌های کامپیوتری بیشتر از پیش آشنا بشوید.

* کنسول‌های بازی‌های کامپیوتری شاید اولین بار در سال ۱۹۷۲ در میان کاربران و با ورود اولین مدل از آنها معنا پیدا کردند. به این ترتیب اولین دستگاه کنسول بازی کامپیوتری خانگی با نام Magnavox Odyssey به بازار معرفی شد. این محصول در روز ۲۴ ماه مه این سال برای اولین بار به بازار معرفی شد و در پاییز همان سال هم روانه بازار شد.

این دستگاه توسط Ralph Baer طراحی شده بود. او کار طراحی این محصول را از سال ۱۹۶۶ آغاز کرده بود و اولین نمونه آزمایشی آن را هم در سال ۱۹۶۸ به بازار عرضه کرد. این نمونه در ابتدا با نام Brown Box شناخته می‌شد.