نشانه‌های رونق در بازار لوازم صوتی و تصویری

بازار دیجیتال- این روزها با نزدیک شدن به هفته‌های پایانی سال بازار خرید و فروش لوازم صوتی و تصویری به ویژه تلویزیون تقریبا رونق گرفته است.

بر اساس اعلام فعالان بازار، طی هفته‌های اخیر، علاوه بر اینکه برخی از نمایندگی‌های فروش قیمت‌ها را تا حدودی کاهش داده‌اند، هدایای بیشتری را برای خریداران در نظر گرفته‌اند.

مهوار الکتریک و بانیان الکتریک از شرکت‌های عرضه‌کننده محصولات صوتی و تصویری جی وی سی و پاناسونیک از دسته شرکت‌هایی هستند که هدایای متنوع و گران قیمتی را برای خریداران در نظر گرفته‌اند و ضمن آن قیمت‌ها را نیز تا حدودی کاهش داده‌اند.

بر اساس اعلام نادمی، مدیر فروش مهوار الکتریک، عرضه‌کننده لوازم صوتی و تصویری جی وی سی، این شرکت در جشنواره نوروزی که از ۲۷ بهمن ماه آغاز و تا اواخر فروردین ماه ادامه دارد ۵۰۰ میلیون تومان هدیه در نظر گرفته است که این هدایا شامل انواع تلویزیون‌های ال سی دی در سایزهای مختلف، دستگاه دی وی دی پلیر، سیستم‌های صوتی، دوربین فیلمبرداری و... است.

علاوه بر اینها، تخفیف‌های نقدی هم برای خریداران در نظر گرفته شده است.

وی معتقد است ارائه این هدایا و همچنین کاهش قیمت‌ها در این روزها که بازار تقریبا راکد و بی‌رونق است کمک بزرگی به حساب می‌آید.

به گفته نادمی تفاوت جشنواره بهاره با جشنواره تابستانی و ... در این است که هدایای این جشنواره نفیس‌تر است ضمن اینکه این هدایا روی کارت‌های رمزدار مشخص شده‌اند و به حکم قرعه و کاملا شانسی به خریداران ارائه می‌شود. یعنی ممکن است خریدار یک دی وی دی پلیر برنده یک تلویزیون LCD با سایز ۵۲ اینچ باشد.

مصطفی زاده یکی از فعالان بازار هم می‌گوید، طی روزهای اخیر بازار با افزایش جزیی تقاضا مواجه شده است و بیشترین میزان تقاضا مربوط به تلویزیون‌های ال سی دی است.

وی با اشاره به این موضوع که تبلیغات زیادی برای تلویزیون‌های ال ای دی شده است، گفت: با وجود تبلیغات زیادی که برای تلویزیون‌های ال‌ای‌دی شده است، ولی هنوز که هنوز است این ال‌سی‌دی‌ها هستند که در بازار فروش بالایی دارند. به گفته وی شاید تبلیغات شرکت‌ها برای به فروش رساندن تلویزیون‌های ال سی دی باعث جلب توجه مصرف‌کنندگان به سوی تلویزیون‌های ال سی دی باشد. به عنوان مثال بانیان الکتریک، عرضه‌کننده تلویزیون‌های پاناسونیک برای خریداران تلویزیون‌های ال‌سی‌دی و پلاسمای خود سه میلیارد ریال جایزه نقدی به خریداران اهدا می‌کند.

به هر حال این روزها بازار خرید و فروش لوازم صوتی و تصویری طی هفته‌های اخیر بازار پررونق و گرمتری نسبت به قبل دارد و فعالان بازار معتقدند کاهش قیمت‌ها و ارائه هدایا یکی از دلایل این تغییر و تحول در بازار است.