مدیر اجرایی سونی اریکسون در اظهاراتی عنوان کرد شرکتش تقاضای گوگل برای ساخت گوشی نکسوس وان را رد کرده است. برت نوردبرگ در گفت‌وگویی با یک نشریه سوئدی فاش کرد هنگامی که گوگل در حال ساخت نکسوس وان بود، از سونی اریکسون درخواست کرده بود این گوشی را تولید کند.

با این همه این سازنده گوشی تقاضای گوگل را نپذیرفته بود زیرا تنها تلفن‌هایی را تولید می‌کند که برند این شرکت را داشته باشند و به طور قراردادی برای شرکت‌های دیگر گوشی نخواهد ساخت.

گوگل سپس به سراغ شرکت تایوانی HTC رفت که نخستین تلفن هوشمند مبتنی بر سیستم عامل آندروید را ساخته بود. در این مصاحبه که در حاشیه نمایشگاه کنگره جهانی موبایل بارسلون انجام گرفت، مدیر اجرایی سونی اریکسون با وجود حجم عظیم تبلیغاتی که HTC از زمان اعلام همکاری با گوگل کسب کرده، همچنان روی تصمیم خود در خودداری از ساخت تلفن برای گوگل پابرجا بود.

به گفته وی، اگرچه این همکاری راه دیگری برای دسترسی به بازار پراهمیت آمریکا بود، اما این شرکت ترجیح می‌دهد این کار را از طریق تلاش‌های خود انجام دهد.

بر اساس یک گزارش اخیر تحلیلی، فروش نکسوس وان در نخستین ماه عرضه به بازار کند بوده است. بنابر ارزیابی شرکت فلوری، ۸۰ هزار دستگاه از نکسوس وان در چهار هفته اول به فروش رفته، در حالی که نخستین مدل آیفون اپل هنگامی‌که در نیمه سال ۲۰۰۷ روانه بازار شد، در چهار هفته نخست نزدیک به ۶۰۰ هزار دستگاه فروش داشت.

با این همه برخلاف حجم بالای تبلیغاتی که اپل برای آیفون انجام داد، نکسوس وان گوگل به تبلیغات شفاهی متکی بود و تنها از طریق آنلاین به فروش گذاشته شد.