در نمایشگاه کنگره جهانی موبایل در بارسلون اسپانیا سه تلفن جدید از سوی سونی اریکسون رونمایی شد. گوشی Vivaz Pro که با پلت‌فرم سیمبیان کار می‌کند به همراه X۱۰ Mini و X۱۰ Mini Pro که بر مبنای آندروید گوگل هستند با مدل‌های X۱۰ و Vivaz که پیش از این معرفی شده بودند از سوی سونی اریکسون «پنج شگفت‌آور» نام گرفته‌اند. گوشی‌های X۱۰ Mini و X۱۰ Mini Pro مدل‌های کوچک‌تر و فشرده‌تر از X۱۰ هستند که در سال گذشته معرفی شد. هر دو تلفن جدید با سیستم عامل تلفن همراه آندروید کار می‌کنند که دارای رابط کاربری ویژه طراحی شده توسط سونی اریکسون است.

این دو گوشی اگرچه تفاوت‌های اندکی دارند، اما ویژگی‌های مشابه داشته و دارای دوربین پنج مگاپیکسل با زون خودکار، فلش و ضبط ویدئو، بلوتوث،

A-GPS، جک صوتی ۵/۳ میلیمتری، وای فای و صفحه لمسی ۵/۲ اینچی QVGA با وضوح ۲۴۰ در ۳۲۰ پیکسل هستند.

تلفن X۱۰ Mini برخلاف Xperia X۱۰ Mini دارای کیبورد کشویی و اندکی بزرگ‌تر و سنگین‌تر است؛ این تلفن‌های نسل سوم همانند بیشتر تلفن‌های آندرویدی با حافظه داخلی ۱۲۸ مگابایت عرضه می‌شوند که با کارت حافظه میکرو اس دی تا ۱۶ گیگابایت قابل توسعه است. گوشی Vivaz Pros که با نرم‌افزار سیمبیان نوکیا کار می‌کند، دارای نمایشگر ۲/۳ اینچی، دوربین ۱/۵ مگاپیکسلی با زون خودکار، تشخیص چهره، فلش و تثبیت‌گر تصویر و قابلیت‌های ضبط ویدئو است و بلوتوث، وای فای، A-GPS و جک صوتی ۵/۳ میلیمتری است و با کارت حافظه میکرو اس دی هشت گیگابایتی عرضه می‌شود.