بازار دیجیتال- این روزها خرید الکترونیکی و راه‌اندازی پایگاه‌های اینترنتی در حال افزایش است.

امروز قصد داریم فروشگاه اینترنتی را که تنها اقدام به فروش محصولات کامپیوتری می‌کند را معرفی کنیم. این سایت به آدرس www.shop.ir در دسترس علاقه‌مندان به خرید آنلاین است.
آن طور که در معرفی این سایت آمده است. هدف از تاسیس و راه‌اندازی این سایت ترویج فرهنگ استفاده از تجارت الکترونیک در ایران، ارائه خدمات مناسب و با کیفیت از طریق اینترنت برای شهروندان ایرانی و همچنین وارد شدن به بازار پرتلاطم ایران بوده است.
این سایت به پنج بخش یعنی کامپیوتر، تلفن‌ همراه، دوربین دیجیتال، لوازم صوتی و تصویری و چاپ و اسکنر تقسیم شده است. همچنین هر کدام از این بخش‌ها خود به زیر مجموعه دیگری نیز تقسیم شده‌اند. به عنوان مثال قسمت کامپیوتر به بخش‌هایی چون کامپیوتر رومیزی، نمایشگر، پردازنده، برد اصلی، حافظه، دیسک سخت، کارت گرافیک، کیس، دیسک نوری، شبکه، صفحه کلید، ماوس، مودم، بلندگو، هدست، نرم‌افزار، وب‌کم، تجهیزات بازی، منبع تغذیه و... تقسیم می‌‌شود.
در کنار هر محصول مشخصات فنی همراه با قیمت آن دیده می‌شود که در صورت تمایل به خرید کافی است سبد خرید را انتخاب کنید. اگر در مورد نحوه خرید از این سایت، نحوه پرداخت، چگونگی سفارش، زمان تحویل محصولات و... سوالاتی دارید بهتر است از بخش پرسش‌های متداول که در انتهای صفحه دیده می‌شود استفاده کنید. همچنین و براساس اظهارات گردانندگان این سایت، در آینده نزدیک محصولات متنوع دیگری نیز به خدمات سایت اضافه خواهند شد.